Η Θέση του Μάνας
![]() |
Harald Slott-Møller, 'Midsommarafton vid Vejlefjorden' |
1. Μάνας και Κάρμα
Αφού είδαμε ότι το μάνας είναι ο νοήμων σκοπός κάποιου Όντος που πραγματώνεται σε ενεργό αντικειμενικότητα κι αφού θίξαμε την υφιστάμενη αλληλοσχέτιση ανάμεσα σε ορισμένες απ’ τις Οντότητες αυτές, ίσως είναι πλέον εφικτό να οραματισθούμε - έστω κάπως επιπόλαια και αμυδρά - την αληθινή θέση της μανασικής αρχής και στις τρεις περιπτώσεις. Το όλο μυστήριο αυτής της αρχής κρύβεται σε δύο θεμελιώδη αξιώματα:
Το μυστήριο της διάλυσης του εξάκτινου αστέρα σε πεντάκτινο αστέρα.
Το μυστήριο των Κυρίων του Κάρμα, οι Οποίοι είναι οι καθαυτοί αποκλειστικοί δέκτες των σκοπών του Νου της κοσμικής εκείνης οντότητας που περικλείει το ηλιακό μας σύστημα μέσα στη συνείδησή Της.
Όταν λοιπόν μελετηθεί η εσωτερική πλευρά της αστρολογίας και της μυστικιστικής γεωμετρίας κι οι δύο αυτές επιστήμες συνδεθούν, θα χυθεί άπλετο φως πάνω σ’ αυτό το θέμα της νοήμονος αρχής· όταν κατανοηθούν καλύτερα οι εσώτερες διεργασίες του Νόμου του Αιτίου και του Αποτελέσματος (του νόμου δια του οποίου οι Κύριοι Λίπικα διέπουν όλες τις πράξεις Τους), τότε - και μόνο τότε - οι υιοί των ανθρώπων θα είναι σε θέση να μελετήσουν επωφελώς τη θέση του μάνας στο εξελικτικό σχήμα. Προς το παρόν δεν είναι δυνατό να κάνουμε περισσότερα από το να υποδείξουμε την κατεύθυνση της ατραπού που πρέπει να διανυθεί πριν μπορέσει να διευκρινισθεί το δυσνόητο αυτό θέμα και να υποδείξουμε ορισμένες γραμμές έρευνας που θα μπορούσαν (αν ακολουθηθούν επίμονα κι επιστημονικά) να προσφέρουν στον σπουδαστή μια πλούσια ανταμοιβή σε γνώση. Μέχρι να αναπτυχθεί καλύτερα η ενόραση στον μέσο άνθρωπο, η καθαυτή αρχή του ίδιου του μάνας συνιστά φραγμό στην ορθή του κατανόηση.
2. Μάνας και Καρμικός Σκοπός
Αν ο σπουδαστής αντιληφθεί ότι μάνας και νοήμων σκοπός είναι πρακτικά συνώνυμοι όροι, θα γίνει αμέσως φανερό ότι εμπλέκονται στο ζήτημα το κάρμα και οι δραστηριότητες των Κυρίων Λίπικα. Θα γίνει επίσης φανερό ότι μόνο καθώς μετουσιώνεται ο κατώτερος νους σε αφηρημένο ή ανώτερο νου κι έπειτα σε ενόραση, θα μπορέσει ο άνθρωπος να κατανοήσει τη σημασία του μάνας. Ίσως ρωτήσουμε γιατί πρέπει να συμβαίνει έτσι. Συμβαίνει σαφώς επειδή ο αφηρημένος νους είναι ο πράκτορας σε κοσμικά επίπεδα δια του οποίου η ενεχόμενη Οντότητα διατυπώνει τα σχέδια και τους σκοπούς Της. Αυτά τα σχέδια και οι σκοποί (που συλλαμβάνονται απ’ τον αφηρημένο νου) με την κατάλληλη εξελικτική πορεία, κρυσταλλώνονται σε συγκεκριμένη μορφή με το μέσον του συγκεκριμένου νου. Αυτό που ονομάζουμε αρχέτυπο πεδίο αναφορικά με τον Λόγο (το πεδίο στο οποίο μορφοποιεί τα ιδεώδη Του, τις εφέσεις Του και τις αφηρημένες Του συλλήψεις) συνιστά τη λογοϊκή αντιστοιχία των ατομικών αφηρημένων επιπέδων του νοητικού πεδίου απ’ όπου εγκαινιάζονται οι παρορμήσεις και οι σκοποί του Πνεύματος στον άνθρωπο - εκείνοι οι σκοποί που τον εξωθούν τελικά σε αντικειμενική μορφή παραλληλίζοντας έτσι τη λογοϊκή εκδήλωση. Πρώτα η αφηρημένη έννοια, έπειτα το παρεχόμενο μέσον για εκδήλωση σε μορφή και τέλος η ίδια η μορφή. Τέτοια είναι η διαδικασία για Θεούς και ανθρώπους και σ’ αυτή κρύβεται το μυστήριο του νου και της θέσης του στην εξέλιξη.
Χάρη σαφήνειας ας μελετήσουμε για λίγο τον μικρόκοσμο. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό απ’ όλους τους σπουδαστές, ότι ο άνθρωπος είναι Πνεύμα ή ο Εαυτός που εργάζεται διαμέσου της ύλης ή του Μη-Εαυτού χρησιμοποιώντας τη νοημοσύνη ή το μάνας και θα πρέπει να γίνει επίσης αντιληπτό ότι η δήλωση αυτού του γεγονότος (που αληθεύει εξίσου για έναν ηλιακό Λόγο, έναν Ουράνιο Άνθρωπο κι ένα ανθρώπινο ον) συνεπάγεται την παραδοχή ορισμένων συμπερασμάτων που βασίζονται στην ίδια την εκδήλωση. Ένα από τα συμπεράσματα αυτά είναι ότι διαμέσου της αρχής του μάνας δομείται η μορφή. Πρέπει συνεπώς να μελετηθεί το όλο θέμα των Δομητών - των οντοτήτων εκείνων που συνιστούν ενσωμάτωση του Παγκόσμιου Νου, που είναι οι εμψυχώνουσες ζωές μέσα στη μορφή και οι οποίες στο ενιαίο τους σύνολο αποτελούν τους Θείους Μανασαπούτρα. Στην αποκρυφιστική αυτή αντίληψη κρύβεται το μυστικό της στενής σχέσης του ανθρώπου με τη ντεβαϊκή εξέλιξη, επειδή ο άνθρωπος είναι κάτοχος (δια του Ουράνιου Ανθρώπου στο σώμα του Οποίου είναι τμήμα) του σκοπού του Λόγου, ενώ οι ντέβα σε όλες τις ανώτερες βαθμίδες τους συνιστούν τον συνεκτικό ελκτικό παράγοντα που χειρίζεται και διαπλάθει την ύλη. Αμφότεροι είναι συνεταίροι, αμοιβαία απαραίτητοι και δίχως τους δύο να εργάζονται σε στενή συνεργασία, το αντικειμενικό αυτό ηλιακό σύστημα θα διασπώταν αμέσως, όπως ακριβώς διασπώνται το πυκνό και το αιθερικό σώμα του ανθρώπου όταν αποσύρεται το Πνεύμα και οι Δομητές σταματούν την εργασία τους.
Τρεις ιεραρχίες αφορούν ιδιαίτερα την αντικειμενική εκδήλωση σε αιθερική ύλη, η τέταρτη - ή σαφώς ανθρώπινη ιεραρχία - και η πέμπτη και η έκτη ή ντεβαϊκές ιεραρχίες. Οι άλλες ιεραρχίες εκπληρώνουν άλλους σκοπούς που συνδέονται με τη ζωή του Πνεύματος στις ανώτερες μορφές των κοσμικών αιθέρων, αλλά συναφώς με το τωρινό μας θέμα οι τρεις αυτές ιεραρχίες εργάζονται στα κατώτερα επίπεδα του κοσμικού φυσικού πεδίου, στα υποπεδία που ονομάζουμε νοητικό, αστρικό και φυσικό πεδίο. Όταν το πέντε και το τέσσερα σμίξουν τέλεια, θα έχουμε επιτύχει το εννέα μιας κύριας μύησης κι όταν προστεθεί το έξι θα έχουμε τη διάλυση σε κάποια απ’ τις ομάδες που ενσωματώνονται από έναν Κουμάρα, όπως υπαινιχθήκαμε νωρίτερα. Αυτό σημαδεύει τελικά τη διάλυση του εξάκτινου αστέρα στον πεντάκτινο αστέρα· πρόκειται για μεγάλο μυστήριο που αφορά κυρίως τον Ουράνιο Άνθρωπο της διάταξής μας και μόνο παρεμπιπτόντως τις ομάδες μέσα στο σώμα της αιθερικής Του εκδήλωσης.
Είναι λοιπόν φανερό ότι, αν η όλη εκδήλωση αποτελεί ενσωμάτωση σε μορφή κάποιας κοσμικής σύλληψης και τη διαμόρφωσή της σε συγκεκριμένο σχήμα, το μάνας ή η νοημοσύνη συνιστά βασικό παράγοντα της διαδικασίας και το μέσον δια του οποίου δημιουργείται ο δεσμός ανάμεσα στο αφηρημένο και το συγκεκριμένο. Αυτό έχει ήδη γίνει αντιληπτό ότι αληθεύει σε συνάρτηση με τον άνθρωπο και ότι ισχύει εξίσου για τις κοσμικές οντότητες. Καθώς ο άνθρωπος προοδεύει στην καρδιά του μυστηρίου, αφυπνίζεται στην αντίληψη ότι στόχος της εξέλιξης για τον ίδιο είναι να δομήσει συνειδητά τον αγωγό ανάμεσα στα επίπεδα που αποτελούν γι’ αυτόν τα πεδία του αφηρημένου ή του ιδεώδους και στα συγκεκριμένα πεδία στα οποία λειτουργεί κανονικά. Ο συνδετικός αυτός αγωγός ονομάζεται ανεπαρκώς και είναι κυριολεκτικά η ίδια “Η ΑΤΡΑΠΟΣ”. Τη δομεί:
Με το μέσον της μανασικής αρχής εφαρμοζόμενης συνειδητά.
Με τη διαδικασία της υπέρβασης των καρμικών περιορισμών των τριών κατώτερων πεδίων.
Με τη μέθοδο της κυριαρχίας επί της ύλης ή της Προσωπικότητας, θεωρώντας την σαν Μη-Εαυτό.
Με τη διεύρυνση της συνείδησής του μέσω βαθμιαίων βημάτων ωσότου συμπεριλάβει τα πεδία που επιδιώκει να προσεγγίσει κι ως εκ τούτου να καταδείξει την αλήθεια της δήλωσης ότι για να διανύσει την Ατραπό πρέπει να γίνει η ίδια η Ατραπός, καθώς και την ακρίβεια της αποκρυφιστικής αλήθειας ότι η αντασκάρανα* καθαυτή δεν αποτελεί παρά πλάνη. Συλλογισθείτε σ’ αυτό γιατί θα φέρει φώτιση σ’ εκείνους που έχουν μάτια για να βλέπουν.
Στη διαδικασία διάνυσης αυτής της Ατραπού και της επίτευξης του στόχου ο άνθρωπος διαλύεται στον πεντάκτινο αστέρα και τελικά στο τρίγωνο του Πνεύματος. Ανάμεσα στα δύο αυτά στάδια υφίσταται ένα μυστηριώδες εσωτερικό στάδιο κατά το οποίο διαλύεται στο τέσσερα - αυτή τη φορά όχι το τέσσερα της κατώτερης τετράδας αλλά ένα ανώτερο τέσσερα. Αποβαίνει τμήμα της συνείδησης της αποκρυφιστικής εκείνης ομάδας την οποία υπαινιχθήκαμε σε διάφορα σημεία και η οποία στέκει υπό τους τρεις Λόγους, τους τέσσερις μεγάλους Μαχαράτζα, τους απονομείς του κάρμα, τους κατόχους του κοσμικού σκοπού, που αντανακλώνται (αλλά μόνο αντανακλώνται) στη λογοϊκή Τετράδα ή σ’ εκείνους τους τέσσερις Ουράνιους Ανθρώπους, οι Οποίοι ενσωματώνουν (με τον συνθέτοντα τρίτο) το λογοϊκό μάνας. Αυτοί οι τέσσερις συν τον συνθέτοντα αποτελούν καθαυτοί το σύνολο του μάνας, την όψη του Βράχμα ή τη Νοημοσύνη σε δράση. Το κάρμα λειτουργεί δια του μάνας και μόνο καθώς ο εξάκτινος αστέρας (ή το σύνολο του συγκεκριμένου νου στις διάφορες υποδιαιρέσεις του) αποβαίνει πεντάκτινος αστέρας ή η σύνθεση του κατώτερου με τον αφηρημένο ή ανώτερο, είναι εφικτή η μετουσίωση στο τρία ή την Πνευματική Τριάδα διαμέσου των τεσσάρων ή των άμορφων κατόχων του καρμικού σκοπού· έτσι επιτυγχάνεται η απελευθέρωση, έτσι ελευθερώνεται ο άνθρωπος και ο μικρόκοσμος επιτυγχάνει την ύπαρξη δίχως την αναγκαιότητα πρόσληψης μορφής. Μια νύξη εδώ αναφορικά με τον μικρόκοσμο μπορεί να είναι χρήσιμη:
Όταν ο μικρόκοσμος υπερβεί τους τρεις κόσμους της ύλης και αποβεί πεντάκτινος αστέρας, εισέρχεται στη συνείδηση της Ενάδας ή του αγνού Πνεύματος μέσω του τέταρτου πεδίου του βούδδι. Το βουδδικό πεδίο αποτελεί γι’ αυτόν το πεδίο της καρμικής αντιστοιχίας. Σ’ αυτό εισέρχεται στη σφαίρα της συνειδητής συνεργασίας για την εκπλήρωση του κάρμα ενός Ουράνιου Ανθρώπου, αφού εκπλήρωσε τελείως το προσωπικό του κάρμα στις τρεις κατώτερες σφαίρες. Ο σπουδαστής που έχει επαρκή ενόραση μπορεί ν’ αποφανθεί για τα πεδία που αντιστοιχούν στο βουδδικό πεδίο προκειμένου για έναν Ουράνιο Άνθρωπο και για έναν ηλιακό Λόγο. Είναι εφικτό μόνο αν επεκταθεί η έννοια σε κοσμικά επίπεδα και πέρα απ’ το συστημικό.
Με τις ιδέες που μεταδόθηκαν εδώ μπορεί να γίνει εφικτό για τον σπουδαστή να συλλογισθεί για λογαριασμό του κάποιες όψεις της θέσης του μάνας στην κοσμική εξέλιξη. Απαιτείται μια κάπως συνθετική άποψη και η σταθερή διατήρηση της σκέψης του σκοπού σε κάθε δραστηριότητα είτε είναι κοσμική, συστημική, πλανητική ή μικροκοσμική. Το πυρ της θείας παρόρμησης είναι εκείνο που διαπερνά όλες τις μορφές και οδηγεί τις μορφές αυτές σε συγκεκριμένη δράση και επίτευξη. Το πυρ της ύλης, που πραγματευθήκαμε νωρίτερα, είναι το δυναμικό πυρ της κίνησης που διατηρεί σε δραστηριότητα κάθε άτομο της ύλης. Το πυρ του νου είναι η συνεκτική ώθηση και ο σκοπός που οδηγεί τις μορφές (οι οποίες δομήθηκαν από ενεργό ύλη) σε συγκεκριμένη κατεύθυνση και πάνω σε ορισμένες προκαθορισμένες ατραπούς. Πρόκειται συνεπώς για καρμική ώθηση, εναρκτήρια αιτία και λειτουργική θέληση. Είναι επίσης το αποτέλεσμα ή η συνέπεια αυτής της δράσης στον χρόνο και μόνο καθώς η Τριάδα έρχεται σε δράση, μέσω των εσωτερικών τεσσάρων, αναλίσκονται τα πυρά του νου και της ύλης και απελευθερώνεται το πυρ του Πνεύματος.
Το τωρινό στάδιο της μανασικής ανάπτυξης στις τρεις ομάδες
Αν παραφράσουμε κυριολεκτικά αυτή την πρόταση, θα μπορούσαμε να την αποδώσουμε υπό μορφή ερώτησης σχετικά με το σημείο που επιτεύχθηκε στην ενεργό εκπλήρωση των σκοπών των μεγάλων Οντοτήτων, που ενέχονται στην κοσμική και συστημική εκδήλωση· θα μπορούσαμε επίσης να αναρωτηθούμε κατά πόσο η νοήμων θέληση του κοσμικού Λόγου και του ηλιακού Λόγου καθώς και των διαφόρων (μέσα στο σύστημα) πλανητικών Λόγων προχώρησε ικανοποιητικά στο στάδιο κατά το οποίο μπορεί κάπως να εκτιμηθεί και να κατανοηθεί. Οι σκέψεις αυτές περιλαμβάνονται στην εξέταση αυτού του σημείου και μας προσφέρουν πολλά που έχουν αληθινό ενδιαφέρον. Θα πρέπει εδώ να τονιστεί ότι η μανασική αρχή (κοσμική, συστημική ή ανθρώπινη) εκδηλώνεται με πέντε τρόπους, μετουσιώνεται σε σοφία μετά την πενταπλή της εκδήλωση και τελικά ανάγεται σε καθαρή θέληση ή δύναμη. Εδώ βρίσκεται το κλειδί· σ’ αυτό κρύβεται όλη η αντικειμενική εκδήλωση που βλέπουμε γύρω μας σε συνάρτηση με τους Ουράνιους Ανθρώπους και τα κύτταρα των σωμάτων Τους. Εδώ εντοπίζεται το μυστήριο των πέντε Κουμάρα που αναμένουν την τελική διάλυση κι εδώ φυλάσσεται η γνώση της θείας αλχημείας η οποία βασίζεται στα πέντε στοιχεία και αφορά τον μετασχηματισμό τους σ’ ένα πρωταρχικό στοιχείο διαμέσου κάποιου ενδιάμεσου σταδίου.
1. Στους Πλανήτες
Οι αποκρυφιστές σπουδαστές κατά την εξέταση των σημείων αυτών πρέπει να έχουν σαφώς υπόψη τη διάκριση ανάμεσα στη μετουσίωση και την τελική διάλυση· ανάμεσα στη διαδικασία μετασχηματισμού των πέντε στοιχείων - νοούμενης εσωτερικά - και της τελικής διάλυσης των μετουσιωμένων ουσιών στη σύνθεσή τους. Αυτή έχει ζωτικό βάρος στο θέμα μας, γιατί η διάλυση δεν είναι ακόμη κατά κανένα τρόπο εφικτή ενώ η διαδικασία της μετουσίωσης μόλις αρχίζει στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Καθώς μελετάμε τα ζητήματα αυτά πρέπει να περιορισθούμε αναγκαστικά στους Ουράνιους Ανθρώπους, γιατί οι ανθρώπινες μονάδες - σαν κύτταρα στο σώμα Τους - συμπεριλαμβάνονται βέβαια σε όσα αναφέρονται γι’ Αυτούς και μέχρι να γίνει γνωστό ποιος κοσμικός Λόγος αναγνωρίζει τον ηλιακό μας Λόγο σαν κέντρο στο σώμα Του και ποια έξι άλλα συστήματα συνδέονται με το δικό μας, δε θα είναι εφικτό να θίξουμε το στάδιο της συστημικής μανασικής ανάπτυξης. Αλλά σε σχέση με τους Ουράνιους Ανθρώπους ορισμένα γεγονότα είναι δυνατό να κατανοηθούν θεωρητικά, παρότι δεν είναι ακόμη καταδείξιμα στον επιστημονικό νου. Ως συνήθως θα απαριθμήσουμε τις προτάσεις μας κι έτσι θα διατηρούμε στον νου με σαφήνεια κι ενάργεια τα σημεία που εξετάζουμε:
Πρώτο. Θα μπορούσε κατ’ αρχή να ειπωθεί ότι η τρίτη όψη σε συνδυασμό με τη δεύτερη ή η σύνδεση του Βράχμα με τον Βισνού αναφέρεται στην ολότητα των Θείων Μανασαπούτρα. Αποτελούν Θέληση που χρησιμοποιεί την ύλη ή την ενεργό νοήμονα ουσία προκειμένου να εκδηλώσουν Αγάπη-Σοφία· όλα αυτά βασίζονται σε σκοπό και έχουν σαν θεμέλιο την αιτιότητα. Αυτή η όψη του Βράχμα είναι πενταπλή και μαζί με την όψη του Βισνού απαρτίζει το έξι ή το πεντάγωνο που έχει τον Μαχαντέβα ή τη Θέληση στο κέντρο όλης της εκδήλωσης.
Δεύτερο. Αυτή η πενταπλή όψη του Βράχμα ή οι πέντε Κούμαρα βρίσκονται σε πλήρη εκδήλωση και μαζί με την αντανάκλαση των δυο άλλων όψεων απαρτίζουν το επτά του εκδηλωμένου μας συστήματος.
Τρίτο. Ο Ερμής και η Αφροδίτη βρίσκονται σε διεργασία μετουσίωσης και η μανασική αρχή σε αμφότερες τις διατάξεις, η οποία έφτασε σ’ ένα υψηλό στάδιο ανάπτυξης, μετουσιώνεται σε Αγάπη-Σοφία. Όταν τα τρία πέμπτα των μονάδων (ντεβαϊκών κι ανθρώπινων) που μετέχουν στη σύσταση των φορέων οποιουδήποτε πλανητικού Λόγου εισέλθουν στην Ατραπό, αρχίζει η διαδικασία μετουσίωσης. Η ιδιότητα του νου αποτελεί πλέον εργαλείο για δημιουργική χρήση κι όχι “σφαγέα του πραγματικού” και φραγμό για την ελεύθερη ζωή του Πνεύματος.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η Γη, ο Άρης, ο Δίας, ο Κρόνος κι ο Ήφαιστος αναπτύσσουν επί του παρόντος το μάνας και το στάδιο που επιτεύχθηκε στον καθένα ποικίλλει και δεν είναι κοινοποιήσιμο εξωτερικά. Οι Ουράνιοι Άνθρωποι των διατάξεων αυτών δεν έχουν κατορθώσει ακόμη να φέρουν τα σώματά Τους στο στάδιο στο οποίο είναι εφικτή η μετουσίωση σε μεγάλη κλίμακα. Το προσεγγίζουν όμως κι όταν φτάσουν τα αναγκαία τρία πέμπτα θ’ αρχίσουν να μετουσιώνονται σε μεγαλύτερη κλίμακα. Τη στιγμή αυτή η Γήινη διάταξη έχει περίπου το ένα πέμπτο σε διαδικασία μετουσίωσης στη μια ή την άλλη σφαίρα κι ο Ήφαιστος έχει σχεδόν τα δύο πέμπτα.
Θα μπορούσαμε να τονίσουμε εδώ πως παρότι ασχολούμαστε κυρίως με το μάνας στα ανθρώπινα κύτταρα του σώματος ενός πλανητικού Λόγου, πρέπει ωστόσο να έχουμε υπόψη ότι οι ντεβαϊκές μονάδες υπερισχύουν σε κάποιες διατάξεις. Μολονότι απ’ τη σκοπιά ενός ανθρώπινου όντος οι ντέβα δε θεωρούνται κατά κανένα τρόπο ότι βρίσκονται υπό την επιρροή του μάνας όπως το κατανοούμε, όμως από μια άλλη σκοπιά αποτελούν μάνας καθαυτό, την ενεργό δημιουργική δύναμη, την πέμπτη κι έκτη Ιεραρχία σε πλήρη εκδήλωση. Θα πρέπει να συλλογισθούμε τη σχέση (μια κατ’ ανάγκη στενή σχέση) ανάμεσα στην πέμπτη ντεβαϊκή Ιεραρχία και την πέμπτη λογοϊκή αρχή και πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου - αντικρίζοντας το όλο ζήτημα απ’ τη σκοπιά ενός Ουράνιου Ανθρώπου - ότι οι ντέβα αποτελούν σωματικό τμήμα της φύσης Του κι ότι Αυτός είναι Μανασαπούτρα, δημιουργικός Δομητής και η πενταπλή όψη του Βράχμα. Το σύνολο του μάνας είναι καθαρή ντεβαϊκή ουσία και μόνο καθώς πραγματοποιείται η ένωση μεταξύ της πενταπλής αυτής τρίτης όψης και των δύο άλλων όψεων έρχεται σε ύπαρξη αυτό που νοούμε ως άνθρωπο - είτε πρόκειται για Ουράνιο Άνθρωπο είτε για ανθρώπινο ον. Οι ντέβα ενώνονται με τους δύο άλλους αυτούς παράγοντες και το αποτέλεσμα είναι:
α. Ένας ηλιακός Λόγος.
β. Ένας Ουράνιος Άνθρωπος.
γ. Ένα ανθρώπινο ον.
Πρόκειται για μεγάλο μυστήριο που συνδέεται με το μυστήριο του ηλεκτρισμού (ή της φοχατικής ζωής) στο οποίο αναφέρεται η Ε.Π.Μπ. Οι Αγγελιοφόροι, οι Δομητές, οι ντέβα, είναι φλεγόμενο πυρ, ακτινοβόλος ηλεκτρική ύλη και μόνο σε χρόνο και χώρο, μόνο κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης και μόνο διαμέσου των κύκλων της αντικειμενικότητας γίνεται εφικτή μια τέτοια οντότητα όπως ο άνθρωπος ή μπορεί να έρθει σε ύπαρξη ένας Ουράνιος Άνθρωπος. Έξω, για παράδειγμα, απ’ τον ηλιακό αξεπέραστο δακτύλιο και όσον αφορά την εξέλιξή μας έχουμε ακτινοβόλο ηλεκτρική ουσία, ενεργό, νοήμονα αιθέρα που εμψυχώνεται από τη ντεβαϊκή εξέλιξη**. Αυτοί εργάζονται τυφλά και υπό τους νόμους του κοσμικού ηλεκτρισμού. (Πρέπει να ξεχωρίζουμε προσεκτικά τον κοσμικό ηλεκτρισμό από την ηλεκτρική ακάσα του συστήματος, η οποία είναι ηλεκτρική ουσία που περιορίζεται και υπάγεται σε μια άλλη ομάδα νόμων με το μέσον ενός άλλου παράγοντα, εκείνου του αγνού Πνεύματος.) Έξω από τον αξεπέραστο δακτύλιο έχουμε εκείνη την αφαίρεση που αποκαλούμε αγνό Πνεύμα. Αυτό το “αγνό Πνεύμα” ή η αφηρημένη συνειδητή Ύπαρξη, επιδιώκει να εκδηλώνεται περιοδικά μέσω συνειδητού κάρμα και θέλει να πραγματοποιεί ένα σκοπό σύμφωνα με τους νόμους της δικής Του ύπαρξης κι έτσι ωθείται από την ελκτική ποιότητα του αντίθετου πόλου του, της νοήμονος ουσίας, για να σμίξει μαζί του. Η συνάντηση των δύο αυτών πόλων και το σημείο της συγχώνευσής τους προκαλεί εκείνο το αστραποβόλημα στο κοσμικό σύμπαν, το οποίο ονομάζουμε ήλιο και καταλήγει σε φως ή αντικειμενικότητα. Μέσα στον αξεπέραστο δακτύλιο λοιπόν το ηλεκτρικό πυρ του αγνού Πνεύματος μπορεί να εκδηλωθεί μόνο με τη συγχώνευση ή ένωση με την ηλεκτρική ουσία και συνεπώς κατά τη διάρκεια της εξέλιξης και στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας περιορίζεται απ’ αυτήν. Στην πραγματικότητα, όσο κι αν είναι ελάχιστα αντιληπτό, η ντεβαϊκή εξέλιξη ελέγχει το μεγαλύτερο τμήμα της εκδήλωσης μέχρι την έναρξη της μετουσιωτικής διαδικασίας. Δομούν ακατάπαυστα την περιοριστική μορφή.
Όταν η διαδικασία της μετουσίωσης επηρεάζεται απ’ τους πέντε Ουράνιους Ανθρώπους, τότε το όλο σύστημα προσεγγίζει ένα πολύ υψηλό στάδιο εξέλιξης και με την είσοδο των δύο διατάξεων στο στάδιο της συσκότισης θα αρχίσει η διαδικασία της διάλυσης. Το σχέδιο, παρατηρούμενο συνολικά, θα είναι ως εξής:
Οι τέσσερις διατάξεις που απαρτίζουν τη λογοϊκή Τετράδα θα συγχωνευθοΰν στη συνθέτουσα διάταξή τους, εκείνη του Κρόνου, ενώ η Αφροδίτη κι ο Ερμής θα συγχωνευθούν με τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα. Δε χρειάζεται να δοθεί σημασία στη σειρά αυτών των ονομάτων. Μόνο το διπλό γεγονός είναι αναγκαίο να κατανοηθεί. Ο Ποσειδώνας, ο Ουρανός κι ο Κρόνος θ’ απορροφήσουν συνεπώς την ουσία της εκδήλωσης και (αναφορικά με τον ηλιακό Λόγο) αντιστοιχούν στα τρία μόνιμα άτομα του αιτιώδους σώματος του ανθρώπου. Λέμε “αντιστοιχούν” γιατί η αναλογία δεν είναι λεπτομερής. Ο Ουρανός κι ο Ποσειδώνας αποτελούν αντανακλάσεις του λογοϊκού αστρικού και νοητικού μόνιμου ατόμου. Ο Κρόνος αντιστοιχεί στην πραγματικότητα με το λογοϊκό φυσικό μόνιμο άτομο. Πρόκειται για αποκρυφιστικό μυστήριο και δεν πρέπει να διαχωρίζεται από τη συναφή του αλήθεια στο κοσμικό σχήμα.
Θεωρώντας το μάνας σαν την κραδασμική δραστηριότητα όλων των ατόμων και υποβιβάζοντας το ζήτημα στη δική μας διάταξη, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι μπορούν ν’ ανιχνευθούν κάποιες αντιστοιχίες καθώς μελετάμε την πέμπτη αυτή αρχή κατά τη διάρκεια του παρόντος γύρου, του τέταρτου. Η μανασική αρχή αποτελεί βάση για την είσοδο σε δραστηριότητα και τη νοητική αναγνώριση των ακόλουθων γεγονότων της φύσης:
Το πέμπτο σπείρωμα στο άτομο της ύλης θα ενεργοποιηθεί. Το πέμπτο αυτό σπείρωμα αρχίζει να δονείται αμυδρά, ενώ το τέταρτο σπείρωμα στον τέταρτο αυτό γύρο αποκτά έναν κραδασμό που θα προκαλέσει την έντονη ζωογόνηση των φορέων και θα επιφέρει τελικά τη συντριβή της μορφής και την επακόλουθη διαφυγή του Πνεύματος σε μια μορφή συνιστάμενη από ύλη που θ’ ανταποκρίνεται στον κραδασμό του πέμπτου σπειρώματος. Ο τέταρτος αιθέρας αρχίζει ν’ αναγνωρίζεται και μαζί του θα έρθει η γνώση των ζωών που ενσωματώνει. Απ’ όπου κι η επιτυχία της πνευματιστικής προσπάθειας, γιατί ο κύριος όγκος των συνήθων άσαρκων οντοτήτων, οι οποίες σ’ αυτό το στάδιο επιζητούν επαφή με το φυσικό πεδίο, περιβάλλονται με ύλη αυτού του αιθέρα. Οι ντέβα αυτού του αιθέρα θα γίνουν επίσης γνωστοί πριν το τέλος του παρόντος γύρου και θα υπάρξει συνάφεια μεταξύ της τέταρτης Δημιουργικής Ιεραρχίας των ανθρώπων και των ντέβα του τέταρτου αιθέρα. Το τέταρτο πεδίο, το βουδδικό, θα γίνει σταδιακά αντιληπτό με τη βοήθεια του μάνας. Αυτό θα συμβεί καθώς το μάνας θα μετουσιώνεται σε σοφία. Στον παρόντα γύρο μερικοί θα αντικαταστήσουν την πέμπτη αρχή με την αρχή του βούδδι. Από τώρα και μέχρι τα μέσα του επόμενου γύρου θα αλληλεπικαλυφθεί το τέσσερα με το πέντε - το μάνας και η βουδδική αρχή - δημιουργώντας έτσι το εννέα ή τον τέλειο άνθρωπο, τον μυημένο. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι όλο και περισσότερο θα αποδεικνύεται και θα γίνεται αισθητός ο έλεγχος του τέταρτου Κουμάρα. Σ’ αυτό δεν πρόκειται να επεκταθώ γιατί το μόνο που επιτρέπεται είναι να προβώ στη δήλωση. Η συνείδηση της μάζας της ανθρώπινης οικογένειας θα περάσει βαθμιαία στο τέταρτο υποπεδίο του νοητικού πεδίου και θα ελέγχεται όλο και περισσότερο απ’ τον καθαρά συγκεκριμένο νου. Ωσότου αυτό παραλληλισθεί από μια σταθερή εισροή εγώ σε συνειδητή δραστηριότητα επί του βουδδικού πεδίου κι έτσι πέρα απ’ τον έλεγχο του καθαρού και απλού μάνας, η Ιεραρχία θα πρέπει να χειριστεί μια πολύ σοβαρή κατάσταση. Το έργο των τεσσάρων Μαχαράτζα που κατανέμουν το κάρμα εντός τον αξεπέραστου δακτυλίου θα φτάσει το κορυφαίο σημείο του κατά τη διάρκεια του τέταρτου γύρου. Στον επόμενο γύρο θα γίνει εντονότερο το έργο των Λίπικα που χειρίζονται υποθέσεις συναφείς με το σύστημά μας εκτός αξεπέραστου δακτυλίου. Αυτό συμβαίνει κατ’ ανάγκη έτσι, καθόσο οι Κύριοι Λίπικα απονέμουν τον νόμο σ’ εκείνους που συγχωνεύθηκαν με τη θεία αρχή τους και δε συγκρατούνται πλέον από τις υλικές μορφές στους τρεις κόσμους. Οι Κύριοι του Κάρμα ή οι Μαχαράτζα εργάζονται με τους υιούς των ανθρώπων στους τρεις κόσμους και δια της μανασικής αρχής.
2. Στο Σύστημα
Μένει να εξετάσουμε τώρα κάποια επιπλέον σημεία του ζητήματος της μανασικής ανάπτυξης μέσα στο σύστημα κι έπειτα μπορούμε να προχωρήσουμε στη συζήτηση του μέλλοντος του μάνας, της τελευταίας μας υποδιαίρεσης. Είναι φανερό σε όλους μας ότι το αχανές του ζητήματος και οι ενεχόμενοι τεράστιοι χρονικοί κύκλοι οδηγούν σε ασάφεια κι έλλειψη ακρίβειας. Μόνο τα έντονα σημεία διακρίνονται και μόνο πολύ γενικευμένες έννοιες και η μετάδοση βασικών γεγονότων (αποκλείοντας τις λεπτομέρειες) είναι κατά κάποιο τρόπο εφικτά σ’ αυτή την πραγματεία. Κάποιες ιδέες προβάλλουν καθαρά μέσα στο πλαίσιο των περίπλοκων σχεδίων, τη φανερή σύγχυση που προκαλείται απ’ την αλληλεπικάλυψη των κύκλων - μεγάλων και μικρών - και τη συσσώρευση χαοτικών λεπτομερειών. Το έκδηλο αυτό χάος καθώς και η φαινομενική αντίφαση είναι αποτέλεσμα της ατελούς μας εξέλιξης, αποτέλεσμα της ολοκληρωτικής μας έλλειψης προοπτικής - συμπτωματική της θέσης μας στην πλανητική διάταξη - και αποτέλεσμα της κοντόφθαλμης όρασής μας. Όλα όσα μπορούμε να εκτιμήσουμε στο τωρινό μας στάδιο αποτελούν πλατιές σημαντικές γενικεύσεις που θα μπορούσαν να συνοψισθούν σε τρεις:
Η θέση ή ο τόπος του συστήματος εντός του μεγαλύτερου συνόλου του και η σωματική φύση όλης της εκδήλωσης. Αυτή συνεπάγεται την έννοια:
Ενός κοσμικού συστήματος που περιλαμβάνει μικρότερα συστήματα και τα συγκρατεί με τη δύναμη μιας ενοποιημένης ζωής.
Ενός ηλιακού συστήματος, τμήματος του μεγαλύτερου αυτού συστήματος εκδήλωσης, που επίσης περιλαμβάνει μικρότερες μορφές αντικειμενικότητας και παρόμοια τις συγκρατεί ενοποιημένες με τη δύναμη της δικής του ζωής.
Μιας πλανητικής διάταξης ή υποδιαίρεσης του ηλιακού αυτού συστήματος. Αυτή υφίσταται ομοίως σαν μονάδα από μόνη της, αλλά δεν έχει ύπαρξη ξέχωρα από άλλες μονάδες.
Ομάδων ή ενοποιημένων σωμάτων εντός της διάταξης. Αυτές είναι επίσης ατομικοποιημένες, όμως αποτελούν ταυτόχρονα τμήμα του μεγαλύτερου όλου.
Συσσωματώσεων ή συναθροίσεων κυττάρων, υποδιαιρέσεων των ομάδων. Αυτές πρέπει να ερμηνευθούν παρόμοια.
Κυττάρων ή ατομικοποιημένων μονάδων εντός των ομάδων. Καθένα απ’ αυτά είναι συνειδητή οντότητα, όμως δεν έχει ύπαρξη ξέχωρα απ’ την ομάδα του.
Καθεμιά απ’ τις υποδιαιρέσεις αυτές χαρακτηρίζεται από:
Εμψυχώνουσα ζωή η οποία - όσο μας αφορά - εκπορεύεται από τον ΕΝΑ για τον οποίο τίποτε δεν μπορεί να ειπωθεί ο Οποίος εμψυχώνει τα επτά ηλιακά συστήματα, από τον Κύριο ενός ηλιακού συστήματος, τις κοσμικές Οντότητες που ονομάζουμε Ουράνιους Ανθρώπους, τις ηλιακές Οντότητες που εμψυχώνουν ομάδες και την ιδιάζουσα εκείνη κεντρική εκδήλωση που ονομάζουμε ανθρώπινο ον μέχρι το μικρό κύτταρο στο σώμα του ανθρώπινου αυτού όντος και το άτομο που συνιστά το βασικό υλικό απ’ το οποίο έγιναν όλες οι μορφές σ’ όλα τα βασίλεια της φύσης.
Νοήμονα δραστηριότητα ή την επίδειξη σκοπού ή μάνας, της πέμπτης αρχής σε κάθε τύπο εκδήλωσης. Αυτή, όπως τόνισα νωρίτερα, συνιστά το νοήμον σχέδιο της ενεχόμενης Οντότητας, το οποίο πραγματοποιείται σε χρόνο και χώρο.
Δύναμη για ανέλιξη ή πρόοδο. Αυτή είναι κυριολεκτικά η διακριτική ικανότητα της εμψυχώνουσας ζωής μέσα στη μορφή για νοήμονα πρόοδο από κατώτερες σε ανώτερες μορφές εκδήλωσης. Αυτή είναι πάνω απ’ όλα η ιδιάζουσα και τελειοποιημένη ιδιότητα της πέμπτης αρχής.
Ικανότητα για συνοχή. Πρόκειται για την ικανότητα όλων των νοημόνων, ενεργών Ζωών να συμμορφώνονται κατά τη διάρκεια της εξέλιξης με τον Νόμο της Έλξης και Άπωσης κι έτσι να απαρτίζουν συνειδητό, νοήμον τμήμα μιας μεγαλύτερης ζωής. Είναι κυριολεκτικά η μετουσίωση του μάνας σε σοφία. Παρότι όλα όσα ΕΙΝΑΙ υφίστανται σε μορφή, λίγα βρίσκονται προς το παρόν υπό τον νοήμονα έλεγχο της οντότητας μέσα στη μορφή. Μόνο οι Ουράνιοι Άνθρωποι και οι υπέρτερες ζωές που Τους περιβάλλουν εργάζονται συνειδητά και με νοημοσύνη δια της μορφής και την κυριαρχούν, γιατί μόνο Αυτοί είναι προς το παρόν τελειοποιημένο μάνας. Κάτω απ’ Αυτούς υπάρχουν πολλές βαθμίδες συνείδησης. Ο άνθρωπος επιτυγχάνει βαθμιαία τον συνειδητό αυτό έλεγχο επί της ύλης στους τρεις κόσμους, τον οποίο έχουν ήδη επιτύχει τα θεία Πρωτότυπά του, οι Ουράνιοι Άνθρωποι. Επιτυγχάνουν έναν παρόμοιο έλεγχο σε ανώτερα επίπεδα. Κάτω από τον άνθρωπο βρίσκονται πολλές ζωές που είναι τυφλές και στερούνται συνείδησης ως προς τη συσσωμάτωση ή την υποδιαίρεση της οποίας αποτελούν μέρος. Έτσι μπορεί να ιδωθεί σε γενικές γραμμές η θέση του μάνας στο τωρινό στάδιο.
Η σχέση. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό, που είναι αποτέλεσμα των μελετών μας, είναι εκείνο της σχέσης. Η αντίληψή της στα μελλοντικά χρόνια θα οδηγήσει στη μελέτη της διαφορετικής πολικότητας των διαφόρων σφαιρών (από μια πλανητική διάταξη μέχρι ένα άτομο) μέσα στον ηλιακό αξεπέραστο δακτύλιο και της υφιστάμενης σχέσης μεταξύ:
α. Μιας διάταξης και του συνόλου των διατάξεων,
β. Διάταξης και διάταξης.
γ. Αλύσου και αλύσου.
δ. Σφαίρας και σφαίρας.
ε. Ομάδας και ομάδας.
ζ. Υποδιαίρεσης και υποδιαίρεσης.
η. Μονάδας και μονάδας.
θ. Κυττάρου και κυττάρου.
Η αλληλοσχέτιση όλων αυτών των παραγόντων και η βαθιά τους αλληλεξάρτηση είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία που πρέπει να συλλάβουμε· μολονότι όλη αυτή η σχέση διέπεται από τον Νόμο της Έλξης και Άπωσης κι επομένως υπόκειται περισσότερο σε ό,τι αποκαλούμε δεύτερη όψη, όμως η καθαυτή αυτοσυνείδηση είναι αποτέλεσμα της μανασικής αρχής και πρέπει πάντα να λαμβάνεται προσεκτικά υπόψη η στενή συνεργασία ανάμεσα στους δύο αυτούς παράγοντες του νου και της αγάπης-σοφίας ή των δύο νόμων της Έλξης και της Σύνθεσης.
Ο περιορισμός. Αυτός είναι ο πρωταρχικός παράγοντας που πρέπει να έχετε κατά νου όταν εξετάζετε τον κόσμο, ένα σύστημα, μια διάταξη, μια άλυσο ή κάθε μορφή περιοριστικής σφαίρας μέχρι το φυσικό άτομο της επιστήμης. Προϋποθέτει:
α. Ικανότητα πέρα από την εκδηλωμένη.
β. Δυαδικότητα ή εκείνο που περιορίζεται και την περιορίζουσα ουσία.
γ. Σκοπό, γιατί σ’ ένα διευθετημένο σχήμα ύπαρξης ο περιορισμός παραμένει όσο χρειάζεται προκειμένου να επιτευχθούν ορισμένοι στόχοι. Ακολουθείται από “αφαίρεση” νοούμενη αποκρυφιστικά και με την κυριολεκτική της έννοια.
Όταν οι τρεις αυτοί παράγοντες:
Θέση,
Σχέση,
Περιορισμός,
μελετηθούν στο σύστημα, θα αποδειχθεί η στενή σύνδεση όλων των ομάδων μέσα στο σύνολο και θα προκύψει η ανάγκη του κάθε μέρους για όλα τα άλλα μέρη.
Όσον αφορά την κοσμική θέση, σχέση και περιορισμό, ελάχιστα μπορούν να ειπωθούν εφόσον και για τους Ίδιους τους Ουράνιους Ανθρώπους το ζήτημα είναι ασαφές. Θα γίνει φανερό ότι αυτό είναι κατ’ ανάγκη έτσι όταν γίνει αντιληπτή η θέση Τους στο σχήμα των πραγμάτων και θεωρηθεί η σχετική Τους ασημαντότητα. Συνεπώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε περισσότερο απ’ το ν’ αποδεχθούμε το γεγονός του ασύλληπτου μεγέθους αυτής της ύπαρξης που εκδηλώνεται μέσω επτά ηλιακών συστημάτων και να επεκτείνουμε αυτή την έννοια του Όντος ώστε να περιλάβει ολόκληρο τον θόλο των Ουρανών. Σε σχέση μ’ αυτό είναι ενδιαφέρον να έχετε κατά νου ότι όλα όσα είναι ορατά, όντας αντικειμενικές μορφές ή Υπάρξεις σε εκδήλωση μέσω ορισμένων σφαιρών φωτός, μπορεί να μην είναι όλα όσα υπάρχουν κι ότι πίσω από καθετί ορατό μπορεί να βρίσκεται ένα απέραντο βασίλειο ή βασίλεια Υπάρξεων. Ο ίδιος ο εγκέφαλος του ανθρώπου κλονίζεται ατενίζοντας μια τέτοια έννοια. Όμως όπως ακριβώς βρίσκονται δεκάδες εκατομμυρίων ανθρώπινων όντων εκτός αντικειμενικής εκδήλωσης ή ενσάρκωσης, επί των λεπτοφυέστερων πεδίων του ηλιακού συστήματος, έτσι μπορεί να υπάρχουν κοσμικές οντότητες της ίδιας τάξης με τον ΕΝΑ για τον οποίο τίποτε δεν μπορεί να ειπωθεί οι Οποίες κατά παρόμοια έννοια είναι εκτός ενσάρκωσης και βρίσκονται σε βασίλεια λεπτοφυέστερα από εκείνο της εκδήλωσης του φωτός.
3. Στη Γη
α. Οι πέντε Κουμάρα. Μπορούμε πλέον να εξετάσουμε με συντομία το θέμα των πέντε Κουμάρα οι Οποίοι αποτελούν το σύνολο του μάνας επί της Γης. Δήλωσα ότι ο Κύριος του Κόσμου, ο πρώτος Κουμάρα, είναι ο πλανητικός Λόγος της διάταξής μας σε φυσική ενσάρκωση, αλλά πουθενά δε δόθηκε η εντύπωση ότι οι τρεις Κουμάρα που συνδέονται μαζί Του είναι τρεις άλλοι πλανητικοί Λόγοι. Αυτό δε συμβαίνει σε καμιά περίπτωση. Οι τρεις αυτοί, που ονομάζονται “Βούδδες της Δράσης”, δεν είναι παρά οι αντικαταστάτες επί του πλανήτη μας των τριών εκείνων πλανητικών Λόγων οι Οποίοι μαζί με τον πλανητικό μας Λόγο απαρτίζουν το σύνολο της λογοϊκής Τετράδας. Μαζί τους συνδέονται οι τρεις εσωτερικοί Κουμάρα που αναφέρονται στη Μυστική Δοξασία, οι Οποίοι εκπροσωπούν τους τρεις άλλους Λόγους κι έτσι αποτελούν εστιακά σημεία για όλες τις λογοϊκές δυνάμεις μέσα στην άλυσό μας. Σε κάθε άλυσο βρίσκονται τέτοιοι εκπρόσωποι, έξι εστιακά σημεία που περιβάλλονται απ’ το έβδομο, τον πλανητικό Λόγο της διάταξης, που τους συγκρατεί όλους μέσα στην αύρα Του.
Το έργο Τους είναι τριπλό:
Πρώτο. Είναι τα κέντρα στο σώμα του πλανητικού Λόγου. Κάθε άλυσος αντιστοιχεί σ’ ένα κέντρο και οι σφαίρες δεν είναι παρά οι μικρότεροι τροχοί μέσα σε οποιοδήποτε κέντρο. Η ζωή του Λόγου σ’ αυτή την ενσάρκωση στη Γη ρέει διαμέσου τριών κέντρων και αρχίζει να διεγείρει ένα τέταρτο, οπότε ενέχονται τέσσερις σφαίρες και οι τρεις Κουμάρα (που αποκαλούνται έτσι από έλλειψη καλύτερου όρου) είναι ζωτικά νοημόνως ενεργοί· τρεις βρίσκονται σε αναστολή κι ένας αρχίζει να λειτουργεί. Οι σφαίρες αντιστοιχούν στις αλύσους. Ο τέταρτος αυτός Κουμάρα δεν έχει γίνει ακόμη πρακτικά αντιληπτός αλλά, όπως υπαινίχθηκα νωρίτερα, η ημέρα Του είναι έτοιμη να χαράξει.
Δεύτερο. Δρουν σαν διαβιβαστές ενός ιδιαίτερου τύπου δύναμης σ’ εκείνες τις μονάδες που μετέχουν στο περιεχόμενο κάθε ιδιαίτερου κέντρου. Στην πραγματικότητα είναι οι πράκτορες των Κυρίων των Ακτινών για τις Ενάδες κάθε ακτίνας που βρίσκονται σε ενσάρκωση σε κάθε ιδιαίτερη άλυσο και σε κάθε ιδιαίτερη σφαίρα.
Τρίτο. Είναι πράκτορες:
α. Του Κυρίου μιας Ακτίνας, όπως αναφέρθηκε παραπάνω,
β. Των τεσσάρων Μαχαράτζα.
γ. Του πλανητικού Λόγου της δικής Τους διάταξης,
δ. Του μεγάλου Ντέβα του πλανήτη Γη.
Εργάζονται με τον νόμο· αντιλαμβάνονται τον νοήμονα σκοπό του πλανητικού Λόγου και γνωρίζουν τα σχέδια Του· είναι η ζωτική δραστηριότητα του πλανήτη και με μια λεπτή έννοια δεν είναι μόνο οι Ακτινικοί εκπρόσωποι αλλά κι ο δεσμός ανάμεσα στην άλυσο και τη διάταξη. Θα μπορούσε να δηλωθεί εδώ ότι η σχετική αποτυχία που ήταν πεπρωμένο της Σεληνιακής αλύσου της διάταξής μας, παρεμπόδισε εξαιρετικά το έργο Τους και κατέστησε επιτακτική γι’ Αυτούς τη χρησιμοποίηση δραστικών μέτρων για την εξουδετέρωση της αποτυχίας αυτής. Εδώ βρίσκεται ένα άλλο κλειδί της παγκόσμιας αναταραχής.
β. Η Σεληνιακή άλυσος. Θα είχε ενδιαφέρον εδώ αν, πριν περάσουμε σε άλλα θέματα, εξετάζαμε το πολύ δύσκολο ζήτημα της σεληνιακής αλύσου και απαντούσαμε σε κάποια συναφή ερωτήματα που μπορεί να προβάλουν στον νου των σπουδαστών. Η απαρίθμηση των αλύσων και των διατάξεων όπως δίνονται στα δύο διαγράμματα αφορά αποκλειστικά το παρόν και καλύπτει μια σχετικά πρόσφατη περίοδο, μεταφέροντας την ιστορία της εξέλιξης μέχρι τα μέσα του επόμενου γύρου της αλύσου μας. Αν μας είχαν δοθεί τα διαγράμματα που περιλαμβάνουν τις προ-Λεμούρειες ημέρες κι εκτείνονται πίσω μακριά στο ανεξιχνίαστο (για τον άνθρωπο) παρελθόν, θα βλέπαμε ν’ απεικονίζεται η σεληνιακή άλυσος και να παραλείπεται η άλυσος του Ποσειδώνα.
Στο διάγραμμα, όπως δίνεται, λείπουν προφανώς δύο άλυσοι, η σεληνιακή άλυσος κι η άλυσος του Ουρανού. Οι λόγοι είναι δυσνόητοι αλλά μπορούμε να υπαινιχθούμε κάτι ως εξής:
Η άλυσος της Σελήνης και η άλυσος της Γης αποτέλεσαν δύο μονάδες ή δύο πολικότητες, αρνητική και θετική. Το σημείο συγχώνευσης προσεγγίσθηκε και η Γήινη άλυσος απορρόφησε ή συνέθεσε τη σεληνιακή άλυσο κατά την ίδια έννοια που θα σμίξουν ορισμένες διατάξεις μέχρι να μείνουν προφανώς μόνο τρεις. Γι' αυτό η Γήινη άλυσος είναι ουσιαστικά διπλή στη φύση της, όντας το άθροισμα μιας αρσενικής και μιας θηλυκής αλύσου. Πρόκειται για μυστήριο που είναι αδύνατο να διευκρινίσω περισσότερο, αλλά αναφέρεται σε ορισμένα αποκρυφιστικά βιβλία και το υπαινίσσεται η Ε.Π.Μπ.
Με την πάροδο του χρόνου θα συμβεί μια ακόμη συγχώνευση στη διάταξη και τότε ο Ουρανός (η άλυσος μ’ αυτό το όνομα στη διάταξή μας) θα αστράψει σε αντικειμενικότητα. Μη λησμονείτε ότι οι διατάξεις εκδηλώνονται από τη σκοπιά του Αιώνιου Τώρα σαν επτά, δέκα, τρεις ή - απ’ τη σκοπιά του Ουράνιου Ανθρώπου - η εκδήλωση μπορεί να γραφεί ως . Σε χρόνο και χώρο μπορεί να δηλωθεί ότι η σειρά είναι 7-3-10 και σε ορισμένα στάδια 10-7-3. Καθώς σμίγουν τα αντίθετα, το δέκα γίνεται επτά και τρία και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής ολόκληρες άλυσοι και σφαίρες και τελικά διατάξεις θα εξαφανισθούν φαινομενικά απ’ την αντικειμενικότητα και θα χαθούν από τη θέα. Θα έχουν απλώς απορροφηθεί. Διαρκούσης της διπλής διαδικασίας της εξέλιξης θα μπορούσε να εκφρασθεί αριθμητικά ότι:
Κατά τη διάρκεια της ενέλιξης η ακολουθία φαίνεται ως τρία, μετά επτά και τελικά δέκα.
Κατά τη διάρκεια της ανέλιξης η ακολουθία είναι δέκα, μετά επτά και τελικά τρία.
Η ενελικτική διαδικασία έχει πρακτικά περατωθεί κι η ανελικτική βρίσκεται περίπου στα μισά. Αυτή θα σημαδευτεί απ’ την εξαφάνιση ή απορρόφηση ορισμένων αλύσων καθώς θα βρίσκουν τα πολικά τους αντίθετα και την ταυτόχρονη εμφάνιση των λεπτοφυέστερων αλύσων ή σφαιρών καθώς η μανασική αρχή θα επιτρέπει στον άνθρωπο να τις δει. Η σεληνιακή άλυσος βρίσκεται σε διαδικασία εξαφάνισης και απομένει μόνο ένα αποσυντιθέμενο σώμα· η ζωή του δεύτερου και του πρώτου Λόγου έχει αποσυρθεί απ’ αυτή και παραμένει μόνο η λανθάνουσα ζωή της καθαυτής ύλης. Ταυτόχρονα ο Ποσειδώνας πρόβαλε απ’ τον ορίζοντα και πήρε τη θέση του σαν μια απ’ τις επτά εκδηλούμενες αλύσους του πλανητικού Λόγου. Αναφερόμαστε εδώ στην Ποσειδώνεια άλυσο της γήινης διάταξης.
Η άλυσος της Σελήνης έχει από μόνη της μια περίεργη αποκρυφιστική ιστορία που δεν πρόκειται προς το παρόν να αποκαλυφθεί. Αυτή τη διαφοροποιεί από τις άλλες αλύσους της διάταξης καθώς και από κάθε άλλη άλυσο οποιοσδήποτε διάταξης. Ανάλογη κατάσταση ή αντιστοιχία θα βρεθεί σε μια άλλη πλανητική διάταξη μέσα στο ηλιακό σύστημα. Όλα αυτά βρίσκονται κρυμμένα στην ιστορία ενός ηλιακού συστήματος που είναι ενωμένο με το δικό μας μέσα σ’ έναν κοσμικό αξεπέραστο δακτύλιο. Απ’ όπου και η αδυναμία να επεκταθούμε ακόμη σ’ αυτό. Κάθε Ουράνιος Άνθρωπος μιας διάταξης αποτελεί εστιακό σημείο της δύναμης και της ισχύος και της κραδασμικής ζωής επτά τεράστιων οντοτήτων κατά την ίδια ακριβώς έννοια που τα επτά κέντρα ενός ανθρώπινου όντος είναι εστιακά σημεία για την επιρροή ενός αντίστοιχου ουράνιου Πρωτοτύπου. Ο Ουράνιος μας Άνθρωπος συνεπώς συνδέεται εσωτερικά με ένα από τα επτά ηλιακά συστήματα και στη μυστηριώδη αυτή σύνδεση κρύβεται το μυστήριο της σεληνιακής αλύσου. Κάποιοι σύντομοι υπαινιγμοί μπορούν να δοθούν για να εξετασθούν κατάλληλα από τους σπουδαστές:
Η άλυσος της Σελήνης ήταν μια άλυσος στην οποία μπορούσε να παρατηρηθεί μια συστημική αποτυχία. Συνδέεται με τις κατώτερες αρχές για τις οποίες η Ε.Π.Μπ. δήλωσε ότι έχουν πλέον ξεπεραστεί.
Η σεξουαλική αθλιότητα αυτού του πλανήτη έχει την καταγωγή της στη σεληνιακή αποτυχία.
Η πρόοδος της εξέλιξης στη σελήνη διαταράχθηκε και ανεστάλη αιφνίδια από την έγκαιρη παρέμβαση του ηλιακού Λόγου. Το μυστικό της δυστυχίας στη Γήινη άλυσο, που της προσδίδει την ονομασία της Σφαίρας της Δυστυχίας και το μυστήριο της μακράς και οδυνηρής επιτήρησης που ασκεί ο Σιωπηλός Παρατηρητής***, έχει την καταγωγή του στα γεγονότα που οδήγησαν τη σεληνιακή άλυσο σε μια τρομακτική κορύφωση. Οι συνθήκες αγωνίας και δυστυχίας που απαντώνται στον πλανήτη μας δεν απαντώνται σε τέτοιο βαθμό σε καμιά άλλη διάταξη. Η εσφαλμένη χρήση της κραδασμικής δύναμης ορισμένου κέντρου και η παραποίηση ή διαστρέβλωση της δύναμης για κάποιους λανθασμένους στόχους, όχι πάνω στη γραμμή της εξέλιξης, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για το μυστήριο της σελήνης. Κάποια αποτελέσματα, όπως η εύρεση του πολικού της αντιθέτου, επισπεύσθηκαν αδόκιμα στη σεληνιακή άλυσο και η συνέπεια ήταν μια ανώμαλη ανάπτυξη και η καθυστέρηση της εξέλιξης για έναν αριθμό ντεβαϊκών και ανθρώπινων ομάδων. Η καταγωγή της διαμάχης μεταξύ των Κυρίων της Σκοτεινής Όψης και της Αδελφότητας του Φωτός, που βρήκε πεδίο δραστηριότητας στους Ατλάντειους καιρούς και στη διάρκεια της τωρινής φυλετικής ρίζας, μπορεί να ανιχνευθεί στη σεληνιακή άλυσο.
Έχουμε εδώ όλα όσα είναι δυνατό να δοθούν αυτή την εποχή και πολλά που μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν να δημοσιευθούν. Είναι αναγκαίο να τονίσω πάλι την ανάγκη να μην προσδίδεται καμιά σημασία στις ονομασίες των αλύσων και των σφαιρών και την αναγκαιότητα της αριθμητικής κατάταξης· ταυτόχρονα ο σπουδαστής που θ’ αποφασίσει ν’ απαριθμήσει τις αλύσους και τις σφαίρες πρέπει να λάβει προσεκτικά υπόψη ότι η σειρά αρίθμησης δεν έχει καμιά αναφορά ή σχέση με τη θέση ή τον χρόνο, ούτε με τη σειρά εμφάνισης ή την τάξη εκδήλωσης.