Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2009

Πνευματικά Όντα (Μέρος 3ο)


ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ




Οι Μεσολαβητές είναι εκείνα τα ιδιαίτερα όντα, των οποίων η δουλειά είναι να βοηθούν τη ροή των πνευματικών ενεργειών ανάμεσα στα πεδία. Σ' αυτές συμπεριλαμβάνονται και οι θεραπευτικές δυνάμεις, δηλαδή οι ενέργειες εκείνες που διορθώνουν τις ανισορροπίες μέσα στο άτομο ή στην επιλεγμένη ψυχή. Επίσης, καλούνται και "ενέργειες που συντηρούν", επειδή διατηρούν ένα ουσιαστικό επίπεδο ολοκλήρωσης μέσα σε ένα άτομο, ομάδα ή κοινότητα. Μπορεί, επίσης, να σημαίνουν και την απελευθέρωση νέων ενεργειακών μοτίβων ή την αναγέννηση αρχαιότερων, για το καλό ενός ατόμου ή μιας ομάδας ή ακόμη και για το άμεσο όφελος του πλανήτη σαν ολότητα.

Το βαθύ επίπεδο επαφής με τους Μεσολαβητές έχει να κάνει με τη μεταφορά πνευματικών μοτίβων και κοσμικών δυνάμεων απευθείας στην επιλεγμένη ψυχή ενός έθνους ή μιας κουλτούρας. Σε μια κοινωνία που βασίζεται σε ένα πνευματικό υπόβαθρο, οι Μεσολαβητές παίζουν έναν κοινό ρόλο με αυτόν που έχουν σφετεριστεί οι "ειδήμονες" στη σύγχρονη δύση. Φυσικά, τα αποτελέσματα των μεν "ειδημόνων" που παράγονται είναι εγκεφαλικά, επιφανειακά, εφήμερα, τυχαία και θρυμματισμένα. Τα δε άλλα των Μεσολαβητών είναι πνευματικά, δυναμικά, μόνιμα, ακριβή και ενωτικά. Παρόλο που ακόμη υπάρχει έλλειψη ιδανικών συνδέσεων με αυτά τα ιδιαίτερα όντα, ωστόσο η εποχή μας δε στερείται τελείως την επαφή με αυτά, αν και αυτός ο τύπος εργασίας τελείται γενικώς μέσα σε μαγικούς κύκλους.


Η επικοινωνία με τους Μεσολαβητές συμβαίνει σε εξατομικευμένα επίπεδα συνήθως. Στον Χριστιανισμό έχουμε την παράδοση της Σύναξης των Αγίων. Πάντα υπήρχαν ιεροί τόποι που φυλάττονταν τα οστά ή λείψανα Αγίων (παρόλο που οι σχετικές σύγχρονες καταχρήσεις του εθίμου γειτνιάζουν με το μακάβριο). Για αιώνες οι άνθρωποι τελούσαν προσκυνήματα σ' αυτούς τους ιερούς τόπους, ώστε να ζητήσουν τη βοήθεια ή μεσολάβηση των Αγίων.

Στους κλασσικούς και αρχαίους χρόνους, οι τύμβοι των Ηρώων και των Ιερών Βασιλέων υπηρετούσαν τον ίδιο σκοπό ενώ στην ανατολή έχουμε την παράδοση των Μποντισάτβα. Οι τύμβοι ή οι ιεροί τόποι είναι σημαντικοί όχι επειδή γιορτάζουν τον ηρωικό θάνατο ή την μαρτυρικότητα τους αλλά επειδή παρέχουν φανερά σημάδια της μεσολάβησης ανάμεσα στα πεδία. Αυτοί οι ιεροί τόποι βοηθούν τα μεσολαβητικά πνεύματα να μένουν σε επαφή με το φυσικό πεδίο. Σε μερικές περιπτώσεις, τα πνεύματα αυτά συγχωνεύονται εξ ολοκλήρου με τον τόπο που έχει αφιερωθεί σε αυτά.

Κάποιες από αυτές τις οντότητες λέγεται ότι κοιμούνται μέσα στη γη ή μέσα σε συγκεκριμένες μορφές του φυσικού τοπίου. Αυτοί ονομάζονται Ονειρευτές. Το ονείρεμα ή το ξύπνημα τους συνδέεται με την απελευθέρωση πνευματικών/μαγικών δυνάμεων.
Αυτή είναι η πραγματικότητα πίσω από πολλούς "Κοιμώμενους Γίγαντες" της μυθολογίας, όπως επίσης είναι και το κλειδί για την κατανόηση παραμυθένιων χαρακτήρων, όπως αυτόν της Ωραίας Κοιμωμένης.

Είναι, λοιπόν, φανερό ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στις τρεις τάξεις όντων της εσωτερικής επικοινωνίας. Θυμηθείτε ότι έχουμε να κάνουμε με "σχέσεις" ανάμεσα σε ενσαρκωμένους ανθρώπους και πνευματικές οντότητες. Κάποιες από αυτές τις οντότητες εργάζονται μέσω ενός τύπου επαφής, όπως οι Οδηγοί. Άλλες μέσω δύο ή ακόμη και όλων των τριών τύπων. Έτσι, υπάρχει ένα είδος έλλειψης ιεραρχικής δομής που λειτουργεί ανάμεσα στις τρεις αυτές φόρμες επικοινωνίας. Οι Φύλακες λειτουργούν συχνά και σαν Οδηγοί ενώ οι Μεσολαβητές είναι ικανοί να λειτουργήσουν και σαν Φύλακες και σαν Οδηγοί.

Οι Μεσολαβητές οι οποίοι παρουσιάζονται σαν αρχαϊκές φιγούρες, Άγιοι, Μάγοι, Ιεροί Βασιλείς, Αρχάγγελοι, Θεοί , Θεές, Ήρωες, είναι σημαντικής σπουδαιότητας για τις τελετουργικές μαγικές τέχνες. Αν κατανοηθούν ορθά, τα μαγικά τυπικά αποτελούν ένα πολύ δυνατό μέσο συμμετοχής στη μεσολάβηση των πνευματικών ενεργειών ανάμεσα στα πεδία.
Η Τέχνη της τελετουργίας συμπεριλαμβάνει το χτίσιμο των εσωτερικών αγωγών ή καναλιών μέσω των οποίων ψυχική ή πνευματική δύναμη θα ρέει μέσα σε μια ειδική, φυσικού τύπου, μήτρα. Η μήτρα, συνήθως, εκφράζεται σαν ένα ενοποιημένο, συμβολικό μοτίβο ενός τέλειου και ιδανικού Κόσμου. Για τον λόγο αυτό, όλοι οι αρχαίοι ναοί έχουν σχεδιαστεί ως ιδανικά μοντέλα του Κόσμου.
Για όσους γνωρίζουν πώς να τη χρησιμοποιούν, η τελετουργική εργασία αποτελεί μια μέθοδο για τη διατήρηση της αρμονίας ή για τη δημιουργία θετικών αλλαγών στη ζωή μας. Όμως, τα επιτυχή αποτελέσματα της απαιτούν μια γέφυρα που θα έχει χτιστεί και από τις δύο πλευρές, δηλαδή και από τα εσωτερικά και από τα εξωτερικά πεδία. Στο εξωτερικό πεδίο ευθύνη του Μύστη είναι να προσφέρει μια κατάλληλη μήτρα για τη ροή των ενεργειών. Στα εσωτερικά πεδία, η δουλειά των Μεσολαβητών είναι να παράξουν και να κατευθύνουν πνευματική δύναμη μέσα στη μήτρα.
Η τελετουργική μήτρα είναι ένα μοντέλο του Κόσμου και κατ' επέκτασιν ένα μοντέλο της δομής της ψυχής. Όταν οι Μεσολαβητές κατευθύνουν την ενέργεια μέσα στη μήτρα, αυτό αντανακλάται στη συνείδηση των όσων συμμετέχουν στο τελετουργικό. Έτσι, οι ενέργειες θα εκδηλωθούν σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο εξέλιξης των ατόμων που συμμετέχουν. Μπορεί, για παράδειγμα, να εκδηλωθούν ως μια ξαφνική διεισδυτική ροή ή ως ένα συναίσθημα ολοκλήρωσης και δύναμης. Ή μπορεί να εκδηλωθούν ως νέες ευκαιρίες στην καθημερινή ζωή ενός ατόμου.

Η τελετουργική εργασία δεν είναι για τον καθένα, ωστόσο μπορεί να επιτευχθεί μια αποτελεσματική επαφή με τους Μεσολαβητές, όπως και όλα με τα πνευματικά όντα, χρησιμοποιώντας κάποιες τεχνικές διαλογισμού και οραματικής προβολής.

Coleston Brown, Paths of Spirit