Η Παράδοση Των Εννέα Αγνώστων
Η παράδοση των Εννέα Αγνώστων ξεκινά από τον αυτοκράτορα Ασόκα που βασίλευε στις Ινδίες από το 273 π.χ. Ήταν ο εγγονός του Τσαντραγκούπτα, του πρώτου αυτοκράτορα που σκέφτηκε την ενοποίηση των Ινδιών. Γεμάτος φιλοδοξίες, όπως ο παππούς του, του οποίου το έργο ήθελε να τελειώσει, κατέκτησε τη χώρα του Καλίνγκα που απλωνόταν από τη σημερινή Καλκούτα μέχρι το Μαδράς. Οι Καλινγκανοί αντιστάθηκαν και έχασαν εκατό χιλιάδες ανθρώπους στο πεδίο της μάχης. Η θέα αυτής της σφαγής αναστάτωσε τον Ασόκα. Μίσησε τον πόλεμο. Παραιτήθηκε από την επιθυμία του να υποτάξει τις υπανάπτυκτες χώρες και διακήρυξε ότι αληθινή κατάκτηση είναι να κερδίσεις τις καρδιές των ανθρώπων μέσα από το καθήκον και την καλοσύνη. Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να νιώθουν ασφαλείς και να εκφράζονται ελεύθερα για την ίδια τους τη ζωή, την ειρήνη και την ευτυχία. Διέδωσε το Βουδισμό σ' όλο το απέραντο κράτος του που έφτανε μέχρι τη Μαλαισία, την Κεϋλάνη και την Ινδονησία. Αργότερα ο Βουδισμός διαδόθηκε στο Νεπάλ, το Θιβέτ, την Κίνα και τη Μογγολία. Ο Ασόκα σεβάστηκε όλες τις θρησκευτικές αιρέσεις. Δίδαξε τη χορτοφαγία, καταπολέμησε τον αλκοολισμό και απαγόρευσε τις θυσίες των ζώων.
Ο αυτοκράτορας Ασόκα διέδρασε ποικιλοτρόπως με τα ελληνιστικά βασίλεια. Κάποιες επιγραφές του, γραμμένες στην ελληνική γλώσσα, απευθύνονται στους υπηκόους του Γιόνα (Yona). Οι Γιόνα ήταν προφανώς απόγονοι Ελλήνων απομάχων της εκστρατείας του Αλέξανδρου στην βορειοδυτική Ινδία, εγκατεστημένοι στην περιοχή της Βακτριανής. Πιθανώς να περιελάμβαναν και απογόνους Ιώνων εξόριστων, εγκατεστημένων στην περιοχή από τον Δαρείο, μετά την εξέγερση και την καταστολή από τις περσικές δυνάμεις των ιωνικών πόλεων. Ο Ασόκα έστειλε πρεσβείες σε πολλούς βασιλείς, μέχρι την Αίγυπτο και την Ήπειρο, αλλά δεν γνωρίζουμε την έκβασή τους.
Ο Γουέλς στο βιβλίο της παγκόσμιας ιστορίας του, έγραφε:
«Μέσα στα χιλιάδες ονόματα μοναρχών που εντάσσονται στους στυλοβάτες της ιστορίας, το όνομα του Ασόκα φέγγει σχεδόν μόνο του σαν ένα λαμπερό αστέρι».
Η φρίκη του πολέμου τον δίδαξε πολλά πράγματα. Γι' αυτό ο αυτοκράτορας Ασόκα θέλησε να απαγορεύσει στους ανθρώπους να εκμεταλλεύονται τα αποτελέσματα της επιστήμης για καταστροφικούς σκοπούς. Στη διάρκεια της βασιλείας του η επιστήμη έμεινε κρυφή. Όλες οι έρευνες, που είχαν γίνει πάνω στη δομή της ύλης ή στην τεχνική της μαζικής ψυχολογίας, αποσιωπήθηκαν. Για είκοσι δύο αιώνες ο υπόλοιπος κόσμος νόμιζε πως ο λαός αυτός δεν ασχολείτο με τίποτα άλλο παρά μόνο με τον μυστικισμό και την έκσταση. Ο Ασόκα στην πραγματικότητα όμως, είχε δημιουργήσει την πιο δυνατή και κρυφή εταιρεία πάνω στη Γη: αυτή των Εννέα Αγνώστων.
Λέγεται ότι τα μεγάλα κεφάλια που κυβερνούν τις Ινδίες και οι σοφοί Επιστήμονες Μποζ και Ραμ πιστεύουν στην ύπαρξη των Εννέα Αγνώστων και δέχονται από αυτούς μηνύματα και συμβουλές. Φαντάζονταν πως η δύναμη αυτών των ανθρώπων ήταν πολύ μεγάλη και τους ένωνε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να κρατούν κρυφές όλες τις εργασίες τους ή τις εμπειρίες τους πάνω από είκοσι αιώνες. Αλλά ποιοι ήταν οι στόχοι αυτών των ανθρώπων; Το να μην αφήσουν να πέσουν σε ακατάλληλα χέρια τα αποτελέσματα της επιστήμης που θα ήταν καταστροφικά για την ανθρωπότητα. Να χρησιμοποιήσουν την επιστήμη μόνο για ερευνητικούς σκοπούς, προς όφελος της ανθρωπότητας.
Οι δηλώσεις προς τα έξω των Εννέα Αγνώστων ήταν πολύ σπάνιες. Μία απ' αυτές αναφερόταν στην καταπληκτική μοίρα του Πάπα Συλβέστρου του Β' που υπήρξε μια από τις πιο μυστηριώδεις φυσιογνωμίες της Δύσης. Ο Πάπας αυτός ήταν γνωστός με το όνομα Γκερμπέρ ντ' Οριγιάκ. Γεννήθηκε το 920 στην Ωβέρνη και πέθανε το 1003. Υπήρξε καλόγερος των Βενεδικτίνων, καθηγητής στο πανεπιστήμιο της Ρεμς, αρχιεπίσκοπος της Ραβέννας και Πάπας, όταν ήταν αυτοκράτορας ο Όθωνας ο Γ'. Έμεινε στην Ισπανία κι αργότερα ένα μυστηριώδες ταξίδι του τον οδήγησε στις Ινδίες, όπου απόχτησε περίεργες γνωριμίες που εντυπωσίασαν το περιβάλλον του. Στο παλάτι του είχε μια μπρούτζινη κεφαλή, που όταν τη ρωτούσε ο Πάπας, πολιτικά ή θρησκευτικά θέματα, η κεφαλή απαντούσε με ένα ναι ή ένα όχι. Σύμφωνα με τον Συλβέστρο τον Β' ο μηχανισμός αυτής της κεφαλής ήταν πολύ απλός και στηριζόταν στον υπολογισμό δύο αριθμών. Επρόκειτο προφανώς για ένα αυτόματο που αντιστοιχεί στις δικές μας δυαδικές μηχανές. Αυτό το μαγικό κεφάλι καταστράφηκε αμέσως μετά το θάνατο του Πάπα και μαζί μ' αυτό όλες οι γνώσεις που είχαν κρατηθεί μυστικές. Σίγουρα η βιβλιοθήκη του Βατικανού θα έχει κρατήσει κάποιες σημειώσεις γι' αυτή την κεφαλή που σίγουρα θα εντυπωσίαζαν τον σύγχρονο ερευνητή.
Το θαυμαστό αυτό κεφάλι που μιλούσε θα πρέπει να ήταν κατασκευασμένο «την ώρα της ένωσης των άστρων, που γίνεται ακριβώς τη στιγμή που όλοι οι πλανήτες αρχίζουν να γυρνούν». Φυσικά είπαν πως ο Πάπας είχε κατασκευάσει αυτό το μηχάνημα «γιατί βρισκόταν σε επαφή με τον διάβολο και του είχε ορκιστεί αιώνια πίστη». Δεν ήταν ζήτημα, ούτε του παρελθόντος, ούτε του παρόντος, ούτε του μέλλοντος. Αυτή η εφεύρεση είχε ξεπεράσει την ικανότητα του αντιπάλου της: ο διαβολικός «καθρέφτης του τοίχου» της βασίλισσας, ήταν ο προάγγελος των μοντέρνων μηχανικών κεφαλών.
Υπήρχαν άλλοι Ευρωπαίοι που να έχουν σχέση με την εταιρεία των Εννέα; Θα έπρεπε να περιμένουν το 19ο αιώνα για να πάρουν απάντηση σ' αυτό το ερώτημα μέσα από τα βιβλία του Γάλλου συγγραφέα Ζακολιό. Ο Ζακολιό ήταν πρόξενος της Γαλλίας στην Καλκούτα την εποχή της δεύτερης αυτοκρατορίας. Εκείνο τον καιρό, ο Ζακολιό έγραφε ένα έργο πολύ προηγμένο για την εποχή του που μπορούσε να συγκριθεί μόνο με το έργο του Ιουλίου Βερν. Πολλά από τα έργα του ήταν αφιερωμένα στα μεγάλα μυστικά της ανθρωπότητας. Το έργο του λεηλατήθηκε στην κυριολεξία από τους περισσότερους αποκρυφιστές, προφήτες και θαυματοποιούς εκείνης της εποχής. Η εργασία αυτή, τελείως ξεχασμένη στη Γαλλία, έγινε πασίγνωστη στη Ρωσία. Ο Ζακολιό είναι κατηγορηματικός: η εταιρεία των «Εννέα Αγνώστων» υπήρξε κι είναι πραγματικότητα. Αυτό που είναι ανησυχητικό είναι ότι αναφέρει στο έργο του τεχνικές, που ήταν αδύνατον να τις φανταστούν στα 1860 όπως π.χ. την απελευθέρωση της ενέργειας, τη στείρωση με ακτίνες και τον ψυχολογικό πόλεμο.
Ο Γερσέν, ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Παστέρ και του Ρου, γνώριζε τις μυστικές αναφορές στη βιολογία, από ένα ταξίδι που είχε κάνει στο Μαδράς στα 1890 και σύμφωνα μ' αυτές τις αναφορές και ενδείξεις έφτιαξε τον ορό κατά της πανούκλας και της χολέρας. Το πρώτο εκλαϊκευμένο κείμενο που γράφτηκε για την ιστορία των «Εννέα Αγνώστων» ήταν στα 1927 με τη δημοσίευση του βιβλίου του Τ. Μούντι, που ήταν για 25 χρόνια μέλος της αγγλικής αστυνομίας στις Ινδίες. Το βιβλίο του ήταν κάτι μεταξύ ρομάντζου κι ανακριτικού κειμένου. Στο βιβλίο αυτό οι Εννέα Άγνωστοι χρησιμοποιούσαν μια σύνθετη γλώσσα. Καθένας απ' αυτούς είχε στην κατοχή του ένα βιβλίο που περιέγραφε μια επιστήμη με λεπτομέρεια.
Το πρώτο απ' αυτά τα βιβλία ήταν αφιερωμένο στην τεχνική προπαγάνδα και τον ψυχολογικό πόλεμο. «Απ' όλες τις επιστήμες», έγραφε ο Μούντι, «η πιο επικίνδυνη ήταν αυτή που μπορούσε να ελέγχει τη σκέψη των τρελών γιατί θα τους επέτρεπε να κυβερνήσουν τον κόσμο». Ας σημειωθεί ότι η «Γενική σημαντική» του Κορζίμπσκι δεν είδε το φως νωρίτερα από το 1937 και θα τελείωνε και ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος για ν' αρχίσει να χρησιμοποιείται στη Δύση η τεχνική της ψυχολογίας της γλώσσας, δηλαδή η προπαγάνδα. Το πρώτο αμερικανικό κολλέγιο πάνω στη σημαντική ιδρύθηκε το 1950.
Το δεύτερο βιβλίο ήταν αφιερωμένο ειδικά στη φυσιολογία και περιέγραφε τον τρόπο που θα μπορούσε να σκοτώσει κανείς έναν άνθρωπο μόλις θα τον άγγιζε. Ο θάνατος θα προερχόταν από νευρική παράλυση. Μπορούμε να πούμε πως το τζούντο γεννήθηκε από τις συμβουλές αυτού του έργου.
Το τρίτο μελετούσε τη μικροβιολογία.
Το τέταρτο ασχολείτο με την μετατροπή των μετάλλων. Η παράδοση λέει πως στους δίσεκτους χρόνους οι ναοί και οι θρησκευτικοί οργανισμοί λάβαιναν μεγάλες ποσότητες χρυσού σαν βοήθημα, από μια μυστική πηγή.
Το πέμπτο περιείχε όλες τις μελέτες που είχαν γίνει πάνω στις γήινες και εξωγήινες επικοινωνίες.
Το έκτο ασχολείτο με τα μυστικά της βαρύτητας.
Το έβδομο αναφερόταν στην πιο μεγάλη κοσμογονία που αφορούσε την ανθρωπότητα.
Το όγδοο αναφερόταν στο φως.
Το ένατο ήταν αφιερωμένο στην κοινωνιολογία και περιέγραφε την εξέλιξη και την κατάπτωση της κοινωνίας.
Στην παράδοση των Εννέα αποδίδεται το μυστήριο των νερών του Γάγγη. Πλήθος από προσκυνητές και αρρώστους με τις πιο φριχτές και παράξενες αρρώστιες έκαναν μπάνιο στα νερά του ποταμού με την ελπίδα να γιατρευτούν. Τα αγιασμένα νερά εξαγνίζουν τα πάντα. Την παράξενη αυτή ιδιότητα του ποταμού θέλησαν να την αποδώσουν στην ύπαρξη βακτηριδίων. Αλλά τότε γιατί δε γίνεται το ίδιο και σε άλλους ποταμούς, στον Βραχμαπούτρα, τον Αμαζόνιο ή τον Σηκουάνα; Η υπόθεση της στείρωσης εμφανίζεται στο έργο του Ζακολιό εκατό χρόνια πριν υπάρξει καν η δυνατότητα να γνωρίζουν αυτό το φαινόμενο. Αυτές οι ακτινοβολίες προέρχονταν, σύμφωνα πάντα με τον Ζακολιό, από ένα μυστικό ναό που ήταν χτισμένος κάτω από την κοίτη του Γάγγη.
Εκτός από τις θρησκευτικές, κοινωνικές ή πολιτικές τους πεποιθήσεις που αποσιωπούσαν με μεγάλη επιμέλεια, οι Εννέα Άγνωστοι έδειχναν στον κόσμο ένα πρόσωπο που ενσάρκωνε τη γαλήνη και την προσήλωση στην επιστήμη. Αυτή η κρυφή εταιρεία, κυρίαρχη στη μοίρα της ανθρωπότητας που παράλληλα αρνιόταν να χρησιμοποιήσει αυτή της τη δύναμη, είναι ο πιο ωραίος ύμνος που γράφτηκε ποτέ στην απόλυτη ελευθερία. Ακοίμητοι φρουροί της κρυμμένης τους δόξας, οι Εννέα αυτοί άνθρωποι προσπαθούσαν να καλυτερέψουν συνεχώς τους πολιτισμούς των λαών, πάντα τολμηροί κι έτοιμοι να τρέξουν σε βοήθεια και πάντα κάτω από το πέπλο της σιωπής που είναι το μέτρο του ανθρώπινου μεγαλείου.
Οι Εννέα Άγνωστοι. Μύθος ή πραγματικότητα; Είναι το λιγότερο ένας μύθος υπέροχος, που έρχεται από τα βάθη των αιώνων κι είναι ταυτόχρονα ένας παφλασμός του μέλλοντος.
ΥΓ: Την παραπάνω παράδοση μπορούμε να την συγκρίνουμε με την παράδοση των Εννιά Αόρατων του Αγίου Όρους και να αντλήσουμε πολλά χρήσιμα συμπεράσματα...
Για αυτούς θα γράψω κάποια άλλη στιγμή...