Ο Νόμος των Σχολών

 

'Eclosión', Sofía Bassi

(Ο Νόμος της Αγάπης και του Φω­τός) 


Είναι ένας μυστηριώδης όρος που χρησιμοποιείται για να καλύψει τον νόμο όπως επηρεάζει τις διευρύνσεις συνείδησης που υφίσταται ο μυημένος και την ικανότητά του να έλκει κοντά του δια της γνώσης:

α. Τον Ανώτερο Εαυτό του κι έτσι να προκαλεί ευθυγράμμιση και φώτιση,

β. Τον Γκουρού του,

γ. Εκείνο που επιδιώκει να γνωρίσει,

δ. Εκείνο που μπορεί να το χρησιμοποιήσει στο έργο της υπηρεσίας του,

ε. Άλλες ψυχές με τις οποίες μπορεί να εργασθεί.


Θα είναι λοιπόν προφανές στον σκεπτόμενο σπουδαστή ότι αυ­τός ο Νόμος των Σχολών εφαρμόζεται κυρίως σε όλες τις μονάδες της θείας ζωής που έφτασαν ή υπερέβησαν το στάδιο της αυτοσυ­νείδησης. Έχει συνεπώς ζωτική σχέση με το ανθρώπινο βασίλειο και υπάρχει αποκρυφιστική σημασία στο γεγονός ότι είναι ο εν­δέκατος Νόμος. Είναι ο νόμος που επιτρέπει στον άνθρωπο να ενώσει δύο όψεις του (τον προσωπικό εαυτό και τον Ανώτερο Εαυτό). Είναι ο νόμος που διέπει τη μετάβαση του ανθρώπινου ατόμου σε ένα άλλο και ανώτερο βασίλειο. Είναι ο νόμος που επι­τρέπει στον άνθρωπο (όταν τον κατανοήσει και συμμορφωθεί μ’ αυτόν) να εισέλθει σε ένα νέο κύκλο. Είναι ο νόμος του μύστη, του Διδασκάλου και του τελειωθέντος ανθρώπου. Γι’ αυτό τον λό­γο θα ήταν ωφέλιμο εδώ αν τον πραγματευόμασταν λίγο πληρέ­στερα απ’ ό,τι τους άλλους νόμους, γιατί το ανθρώπινο γένος βρί­σκεται τώρα στο στάδιο όπου ένας αριθμός μονάδων του είναι έτοιμες να περιέλθουν υπό την ειδική επιρροή αυτού του νόμου κι έτσι να μεταφερθούν από την Αίθουσα της Μάθησης μέσω της Αί­θουσας της Σοφίας στο πέμπτο ή πνευματικό βασίλειο.


Ο Νόμος των Σχολών δεν εφαρμόζεται ειδικά στη ντεβαϊκή εξέλιξη. Αυτοί περιέρχονται υπό έναν άλλο νόμο που καλείται “Νόμος της Παθητικής Αντίστασης” ο οποίος δε μας αφορά εδώ, ούτε θα μας ωφελούσε να τον εξετάσουμε. Τρεις κύριες ομάδες υπάρξεων ελέγχονται απ’ αυτόν:

1.  Ανθρώπινα όντα από τη στιγμή που διανύουν τη Δοκιμαστική Ατραπό.

2.  Όλες οι μονάδες του πέμπτου βασιλείου και συνεπώς όλα τα μέλη της Ιεραρχίας.

3.  Οι πλανητικοί Λόγοι σε ολόκληρο το σύστημα.


Είναι λοιπόν φανερό ότι ο νόμος αυτός αφορά το μεγάλο πείραμα που εγκαινιάσθηκε στη γη από τον πλανητικό μας Λόγο σε σχέση με τη διαδικασία μύησης και κυριαρχεί μόνο από τότε που άνοιξε η Θύρα της Μύησης τις Ατλάντειες ημέρες. Δεν εφαρμόζε­ται συνεπώς σ’ όλα τα μέλη της ανθρώπινης οικογένειας· μερικά των οποίων θα επιτύχουν βραδέως και υπό την κυριαρχία του βα­σικού Νόμου της Εξέλιξης. Δεν επηρεάζει κατά κανένα τρόπο, για παράδειγμα, εκείνα τα μέλη της ανθρώπινης οικογένειας που ατομικοποιήθηκαν στη γήινη άλυσο μέσω της αναρρίπισης του σπινθήρα του νου - μια από τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν από τους Κυρίους της Φλόγας, όπως είδαμε προηγουμένως. Μπορεί να μελετηθεί σε δύο κύριες υποδιαιρέσεις, πρώτα σε σχέση με τις ανθρώπινες μονάδες που περιέρχονται υπό την ιεραρχική επιρροή στην Αίθουσα της Σοφίας κι επίσης σε σχέση με τις διάφορες πλανητικές διατάξεις. Κάθε διάταξη υπάρχει για να διδάξει μια ειδική όψη της συνείδησης και κάθε πλανητική σχολή ή Ιεραρχία υποβάλλει τους μαθητές της σ’ αυτό τον νόμο, με ποικί­λους όμως τρόπους. Οι πλανητικές αυτές σχολές διέπονται αναγκαστικά από ορισμένους παράγοντες εκ των οποίων οι δυο ση­μαντικότεροι είναι το ιδιάζον κάρμα του ενεχόμενου πλανητικού Λόγου και η ιδιαίτερη Ακτίνα Του. 


Δεν είναι δυνατό στο παρόν στάδιο να μεταδοθούν στους σπουδαστές πληροφορίες ως προς τη φύση κάθε πλανητικής σχο­λής. Υφίστανται σε πέντε μεγάλες ομάδες:

1. Οι εξωτερικοί μη-ιεροί πλανήτες που ονομάζονται στην αποκρυφιστική φρασεολογία “ο εξωτερικός γύρος” ή ο εξωτερικός κύκλος μυημένων. Η γη μας είναι ένας απ’ αυτούς, αλλά επειδή ευθυγραμμίζεται κατά ιδιάζοντα τρόπο με ορισμένες σφαίρες του εσώτερου γύρου, παρουσιάζεται μια διπλή ευκαιρία για το αν­θρώπινο γένος, η οποία διευκολύνει ενώ περιπλέκει την εξελικτι­κή διαδικασία.

2. Οι ιεροί πλανήτες που μερικές φορές καλούνται (όταν εξετάζεται αυτός ο Νόμος των Σχολών) οι “επτά βαθμοί της ψυχικής γνώσης” ή οι “επτά υποδιαιρέσεις του πεδίου της γνώσης”.

3. Ο εσώτερος γύρος που μεταφέρει μαζί του απέραντη ευκαιρία για όσους μπορέσουν να υπερνικήσουν τα προβλήματά του και να αντισταθούν στους πειρασμούς του. Ο εσώτερος αυτός γύ­ρος ασκεί ιδιάζουσα έλξη σε μονάδες ορισμένων Ακτινών κι έχει τους δικούς του ειδικούς κινδύνους. Ο εσώτερος γύρος είναι ο γύρος που ακολουθείται απ’ όσους διήλθαν το ανθρώπινο στάδιο κι ανέπτυξαν συνειδητά την ικανότητα της αιθερικής διαβίωσης και μπορούν ν’ ακολουθήσουν τους αιθερικούς κύκλους, λειτουρ­γώντας συνειδητά στα τρία ανώτερα αιθερικά πεδία όλων των τμημάτων του συστήματος. Έθραυσαν - για ορισμένους αποκρυφιστικούς και ειδικούς σκοπούς - τη σύνδεση ανάμεσα στο τρίτο αιθερικό και τα τέσσερα κατώτερα υποπεδία του φυσικού πεδί­ου. Ο γύρος αυτός ακολουθείται μόνο από ένα προετοιμασμένο ποσοστό της ανθρωπότητας και συνδέεται στενά με μια ομάδα που περνά με ευκολία και αναπτύσσεται με ίση ευκολία στους τρεις πλανήτες που σχηματίζουν τρίγωνο με τη γη, δηλαδή τον Άρη, τον Ερμή και τη Γη. Οι τρεις αυτοί πλανήτες - σε σχέση με τον εσώτερο αυτό γύρο - θεωρούνται ότι υφίστανται μόνο σε αιθερική ύλη και (σε σχέση με έναν από τους Ουράνιους Ανθρώπους) έχουν ανάλογη θέση με το αιθερικό τρίγωνο που απαντά­ται στο ανθρώπινο αιθερικό σώμα. Έδωσα εδώ περισσότερα απ’ όσα κοινοποιήθηκαν ως τώρα εξωτερικά για τον εσώτερο αυτό γύρο και από τη μελέτη του ανθρώπινου αιθερικού τριγώνου, της λειτουργίας του και του τύπου δύναμης που κυκλοφορεί γύρω του μπορούν να συναχθούν πολλά για τον πλανητικό εσώτερο γύρο. Πρέπει να έχουμε υπόψη σε σχέση μ’ αυτό ότι όπως ακριβώς το ανθρώπινο αιθερικό τρίγωνο δεν είναι παρά το προπαρασκευα­στικό στάδιο μιας αχανούς κυκλοφορίας μέσα στη σφαίρα ολό­κληρου του αιθερικού σώματος, έτσι και το πλανητικό αιθερικό τρίγωνο που - περνά από τη Γη στον Άρη και τον Ερμή - δεν εί­ναι παρά το προπαρασκευαστικό κυκλοφορικό σύστημα για έναν απέραντο γύρο που περιλαμβάνεται στη σφαίρα επιρροής ενός πλανητικού Κυρίου.

4. Ο κύκλος των πλανητοειδών. Οι σπουδαστές της Προαιώ­νιας Σοφίας τείνουν να λησμονούν ότι η Ζωή του Λόγου εκδηλώνεται μέσω εκείνων των στρεφόμενων σφαιρών οι οποίες (παρότι δεν είναι αρκετά μεγάλες για να θεωρηθούν πλανήτες) ακολου­θούν τις τροχιές τους γύρω απ’ το ηλιακό κέντρο κι έχουν τα δικά τους εξελικτικά προβλήματα και λειτουργούν ως τμήμα του ηλια­κού Σώματος. Εμψυχώνονται - όπως και οι πλανήτες - από μια κοσμική Οντότητα και βρίσκονται υπό την επιρροή των ωθήσεων της Ζωής του ηλιακού Λόγου όπως και τα μεγαλύτερα σώματα. Οι εξελίξεις πάνω τους είναι ανάλογες, αν κι όχι ταυτόσημες, μ’ εκεί­νες του πλανήτη μας κι ακολουθούν τους κύκλους τους στους Ουρανούς υπό τους ίδιους νόμους όπως οι μεγαλύτεροι πλανήτες.

5. Τα  απορροφώντα  Τρίγωνα. Ο όρος αυτός εφαρμόζεται στις εξελικτικές σχολές που εδράζονται στους τρεις κύριους πλανήτες του συστήματος μας - τον Ουρανό, τον Ποσειδώνα και τον Κρόνο - και σ’ εκείνες που βρίσκονται στις τρεις κύριες αλύσους και στις τρεις κύριες σφαίρες μιας πλανητικής διάταξης. Οι Κυβερνήτες αυτών των πλανητών, αλύσων και σφαιρών ονομάζονται “Θείοι Εξεταστές”  και το έργο Τους αφορά ειδικά κι ολοκληρωτικά το ανθρώπινο βασίλειο. Ευθύνονται για το έργο:

α. Της μεταφοράς ανθρώπων από μια σχολή σε άλλη και από μια βαθμίδα σε άλλη.

β. Της διεύρυνσης της ανθρώπινης συνείδησης υπό το νόμο, 

γ. Της μετουσίωσης στους τρεις κόσμους των μορφών της ανθρώπινης μονάδας και της επακόλουθης άρνησης της μορφής.

δ. Της ραδιενέργειας του τέταρτου βασιλείου της φύσης.


Μπορούμε να θεωρήσουμε τις προϊστάμενες ζωές των τμηματι­κών αυτών σχολών σαν θεματοφύλακες της Ατραπού και υπεύθυ­νες συνεπώς για τον θείο Προσκυνητή κατά τη διάρκεια των τελι­κών σταδίων διάνυσης της Ατραπού της Εξέλιξης. Αρχίζουν να εργάζονται με ανθρώπους από τη στιγμή που βάζουν για πρώτη φορά το πόδι τους στη Δοκιμαστική Ατραπό και συνεχίζουν το έρ­γο Τους μέχρι να ληφθεί η έβδομη μύηση. Συνεπώς συγκαταλέγονται ανάμεσά τους οι Διδάσκαλοι που προσλαμβάνουν μαθητές για εκπαίδευση κι όχι οι Διδάσκαλοι που δεν ασχολούνται με άτομα και την ανάπτυξή τους. Δεν είναι δυνατό να δώσω πλήρως τους τύπους των σχολών και τη διδασκαλία που παρέχεται στους διάφορους πλανήτες. Όλα όσα μπορούν να γίνουν είναι να δώσω μια αποκρυφιστική φράση που θα μεταδώσει στον ενορατικό σπουδαστή τον ανα­γκαίο υπαινιγμό.



Πλανητικές Σχολές


ΟΥΡΑΝΟΣ....Η Σχολή της Μαγείας δέκατης τάξης. Μερικές φο­ρές ονομάζεται “πλανήτης της ιώδους δύναμης” και οι απόφοιτοί της χειρίζονται τη δύναμη της κοσμικής αιθερικής πράνα.


ΓΗ.................Η Σχολή της Μαγνητικής Ανταπόκρισης. Ένα άλλο όνομα που δίνεται στους μαθητές της είναι “απόφοι­τοι της οδυνηρής προσπάθειας” ή “κριτές μεταξύ των πολικών αντιθέτων”. Μια επιπλέον νύξη που μπορεί να δοθεί σε σχέ­ση με τα δυο προαναφερθέντα ονόματα είναι ότι οι απόφοιτοί της λέγεται πως εξετάζονται στο τρίτο υποπεδίο του αστρικού πεδίου.


ΗΦΑΙΣΤΟΣ...Η Σχολή των Πύρινων Λίθων. Υπάρχει ιδιάζουσα σχέση μεταξύ των ανθρώπινων μονάδων που διανύουν τις αίθουσές της και του ορυκτού βασιλείου. Οι ανθρώπινες μονάδες στη γήινη διάταξη καλούνται στη μυστικιστική φρασεολογία “ζώντες λίθοι”· στον Ήφαιστο ονομάζονται “πύρινοι λίθοι”.


ΔΙΑΣ..............Η Σχολή των Γενναιόδωρων Μάγων. Ο πλανήτης αυτός καλείται μερικές φορές στη φρασεολογία των σχολών “Κολλέγιο των μονάδων της Τετραπλής Δύ­ναμης”, γιατί τα μέλη του χειρίζονται τέσσερα είδη δύναμης σε εποικοδομητικό μαγικό έργο. Ένα άλλο όνομα που δίνεται στις αίθουσές του είναι “Παλάτι της Αφθονίας” γιατί οι απόφοιτοί του εργάζονται με τον Νόμο του Εφοδιασμού και συχνά αποκαλούνται “Οι Σπορείς”.


ΕΡΜΗΣ..........Οι μαθητές της πλανητικής αυτής σχολής ονομάζο­νται “Υιοί της Έφεσης” ή “Σημεία της Κίτρινης Ζω­ής”. Έχουν στενή σχέση με τη Γήινή μας διάταξη και το Αρχαίο Σχόλιο το αναφέρει με τα λόγια:

“Τα σημεία της χρυσής φλόγας σμίγουν και συγ­χωνεύονται με το τετράφυλλο φυτό 
του τρυφερού πράσινου κι αλλάζουν το χρώμα του σε απόχρω­ση φθινοπωρινού κίτρινου. 
Το τετράφυλλο φυτό με τη νέα και πρόσφατη εισροή γίνεται το φυτό 
με τα επτά φύλλα και τα τρία λευκά άνθη.”


ΑΦΡΟΔΙΤΗ....Η Σχολή των πέντε αυστηρών Τάξεων. Είναι επίσης μια πλανητική διάταξη που σχετίζεται στενά με τη δική μας, αλλά ο πλανητικός της Λόγος ανήκει σε πιο προχωρημένη ομάδα σπουδαστών, με κοσμική έννοια, απ’ ό,τι ο δικός μας πλανητικός Λόγος. Οι περισσότεροι απ’ τους ιεραρχικούς καθοδηγητές της έρχονται απ’ το πέμπτο κοσμικό πεδίο και είναι μια ιδιάζουσα ομάδα Μανασαντέβα πολύ υψηλής τάξης. Ο καθένας απεικονίζεται στα αρχεία της Ιεραρχίας μας να κρατά μια τρίαινα πυρός που περιβάλλεται από πέντε πράσινα σμαράγδια.


ΑΡΗΣ..............Η Σχολή των Πολεμιστών ή οι ανοιχτοί βαθμοί των στρατιωτών. Τέσσερις απ’ τις πλανητικές αυτές σχο­λές ευθύνονται για την ενέργεια που ρέει μέσα από τους εξέχοντες εκπροσώπους των τεσσάρων τάξεων κι αυτό όχι μόνο στην Ινδία αλλά σ’ όλα τα μέρη του κόσμου. Οι δάσκαλοί της αναφέρονται σαν “Από­φοιτοι του ρόδινου Πυρός” και συχνά εικονίζονται ντυμένοι με κόκκινους χιτώνες και φέροντες εβένινες ράβδους. Εργάζονται υπό την πρώτη λογοϊκή Όψη κι εκπαιδεύουν εκείνους που το έργο τους βρί­σκεται στη γραμμή του καταστροφέα.


ΠΟΣΕΙΔΩΝ....Η σχολή αυτή αφορά την ανάπτυξη και την ενίσχυση του στοιχείου της επιθυμίας και οι απόφοιτοί της καλούνται “Υιοί του Βισνού”. Σύμβολό τους είναι ένας χιτώνας που εικονίζει πάνω στην καρδιά ένα πλοίο με ολάνοιχτα πανιά, η σημασία του οποίου θα είναι φανερή σ’ όσους έχουν μάτια για να βλέπουν.


Δεν επιτρέπεται να θίξουμε τις άλλες πλανητικές σχολές, ούτε θα ωφελούσε. Ορισμένα επιπλέον γεγονότα μπορούν να διακρι­βωθούν απ’ τον σπουδαστή του διαλογισμού που είναι ευθυγραμμι­σμένος με το Εγώ του και σε επαφή με τον εγωικό του όμιλο. Η διδασκαλία που δίνεται στη γήινή μας διάταξη στην Αίθου­σα της Σοφίας αναφέρθηκε σε πολλά αποκρυφιστικά βιβλία περιλαμβανομένης και της Μύησης, Ανθρώπινης και Ηλιακής και δε χρειάζεται να επεκταθώ εδώ. Δόθηκαν εδώ κάποιες όψεις αυτού του νόμου. Το έδαφος δεν καλύφθηκε πλήρως, αλλά δόθηκαν αρκετά που δείχνουν το μέγε­θος και την έκτασή του. Κλείνοντας πρέπει να τονιστεί ότι ο Νό­μος του Κάρμα από κάποιες σκοπιές είναι το σύνολο του Νόμου της Έλξης γιατί διέπει τη σχέση όλων των μορφών μ’ εκείνο που χρησιμοποιεί τη μορφή κι όλων των ζωών μεταξύ τους.



-Alice A. Bailey, 'Πραγματεία επί του Κοσμικού Πυρός'



Δημοφιλή Άρθρα

Ο Μάγος του Στρόβολου

Ενθεογενή

Τρεις Θέσεις Σκέψης

ΦΡΑΚΤΑΛ: Η Γεωμετρία του Χάους και οι Φιλοσοφικές της προεκτάσεις

Χερουβείμ

Οι Διδασκαλίες του Δον Χουάν