Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Η Μια Φλόγα



Στην Αποκρυφιστική διδασκαλία, τα στοιχεία δεν είναι τα σύνθετα σώματα που είναι γνωστά στην επιστήμη ως πυρ, αήρ, ύδωρ και γη, και τα οποία αντιπροσωπεύουν τις γνωστές καταστάσεις της ύλης. Ο αιθέρας επίσης, δεν είναι το πέμπτο στοιχείο που επικαλείται η επιστήμη και εκείνο που υπέθετε ο Ισάακ Νεύτων ως πηγή όλων των άλλων στοιχείων. Τα στοιχεία στον αποκρυφισμό είναι κάτι διαφορετικό, και η απόκρυφη επιστήμη γνωρίζει πως όλα είναι τροποποιήσεις του Ενός και μόνου Στοιχείου, που είναι η Πηγή τους. Από αυτά τα πέντε στοιχεία, το πυρ είναι το πιο μυστικιστικό και το πιο θεϊκό. 

Τι λέει η εσωτερική διδασκαλία σχετικά με το ΠΥΡ;
Το Πυρ είναι ο πατέρας του Φωτός, το δε Φως είναι ο πατέρας της θερμότητας και του ζωτικού αέρα. Εάν αποκαλέσουμε την Απόλυτη Κρυμμένη Θεότητα με το όνομα "Σκότος" ή "Σκοτεινό Πυρ", τότε το Φως, ο Πρωτογεννημένος, είναι πραγματικά ο Πρώτος Αυτοσυνείδητος Θεός. Γιατί, τι άλλο είναι το Φως στην αρχέγονη ρίζα του (ως σκοτάδι) παρά η θεότητα που δίνει τη ζωή και φωτίζει τον κόσμο; Στην Απόκρυφη Διδασκαλία, το Σκότος είναι η ρίζα και η βάση του Φωτός. Είναι το Αγνό Πνεύμα που φαίνεται ως σκοτάδι μόνο στην ανθρώπινη αντίληψη και κατανόηση, διότι για τον Αποκρυφιστή, το Ροδόσταυρο και τον Καβαλιστή του Μεσαίωνα, η Συμπαντική Θεότητα είναι Σκότος, και από αυτό το Σκότος προβάλλει ο Λόγος με τις ακόλουθες όψεις του:

1) Βαρύτητα,
2) Φως, 
3) Θερμότητα και
4) Πυρ.

Σε αυτό, λοιπόν, "ζωή ην και η ζωή ην το φως των ανθρώπων" (Ιωάννης Α', 4), και το Φως είναι εκείνο το οποίο ήταν μια αφαίρεση και έγινε μια πραγματικότητα.

Κανείς δεν έχει δει το αληθινό ή αρχέγονο Φως. Ό,τι βλέπουμε δεν είναι παρά η ακτινοβολία του Φωτός, η αντανάκλαση των ακτινών του που γίνονται ολοένα υλικότερες και λιγότερο φωτεινές καθώς κατέρχονται στον κόσμο της μορφής και της ύλης. Επομένως, ο όρος Πυρ περιλαμβάνει και την έννοια του ΟΛΟΥ. Το Πυρ είναι η αόρατη θεότητα, ο "Πατήρ", και το εκδηλωμένο Φως είναι Θεός "ο Υιός", όπως και ο Ήλιος. Από την άποψη του Αποκρυφισμού, το πυρ είναι επίσης αιθέρας και ο αιθέρας γεννιέται από την Κίνηση. Η δε Κίνηση είναι το Αιώνιο, Σκοτεινό και Αόρατο Πυρ. Το Φως θέτει σε κίνηση και ελέγχει τα πάντα στη φύση, από τον ανώτατο αρχέγονο αιθέρα μέχρι το ελαχιστότατο μόριο του Χώρου.

Η ίδια η ΚΙΝΗΣΗ είναι αιώνια, και για τον εκδηλωμένο κόσμο μας, αποτελεί το άλφα και το ωμέγα όλων των φαινομένων του ηλεκτρισμού, γαλβανισμού, μαγνητισμού, της αίσθησης - νοητικής και φυσικής - της σκέψης, και ακόμη της ζωής στο φυσικό πεδίο. Έτσι, λοιπόν, το Πυρ στον υλικό κόσμο είναι η εκδήλωση της Κίνησης και της Ζωής. Μπορεί δε να αποκληθεί Ενότητα του Σύμπαντος. Το Αγνό Κοσμικό Πυρ είναι η θεότητα στη συμπαντική της υπόσταση, γιατί το κοσμικό πυρ ή η θερμότητα την οποία προκαλεί, περιέχεται σε κάθε υλικό άτομο και γίνεται αυτό το ίδιο το άτομο στην εκδηλωμένη φύση. Δεν υπάρχει ούτε ένα σωματίδιο στο Σύμπαν που να μην περιέχει εντός του το Πυρ.

Υπάρχει λοιπόν, μια βαθιά φιλοσοφία που βρίσκεται στη βάση της αρχαιότερης λατρείας στον κόσμο, της λατρείας του Ήλιου και του Πυρός. Το πυρ είναι η πιο τέλεια και αγνή αντανάκλαση, στον Ουρανό όσο και στη Γη, της ΜΙΑΣ ΦΛΟΓΑΣ. Είναι Ζωή και Θάνατος, η αρχή και το τέλος κάθε υλικού πράγματος. Είναι η θεία Ουσία. Έτσι, όχι μόνο οι Πυρολάτρες Πάρσοι αλλά ακόμη και οι νομαδικές φυλές της Αμερικής, που αυτό-αποκαλούνται "γεννημένοι από τη φωτιά", εμφανίζουν περισσότερη επιστημονικότητα στις πίστεις τους και περισσότερη αλήθεια στις προλήψεις τους, από ό,τι οι σύγχρονοι διανοητές της φυσικής επιστήμης και γνώσης. Αλλά από όλους τους μυστικιστές, οι Ροδόσταυροι και οι Καμπαλιστές ήταν εκείνοι που όρισαν το Πυρ με τον πιο ορθό και σωστό τρόπο. Ο χριστιανός που λέει: "Ο Θεός είναι ζων πυρ" και μιλάει για τις "γλώσσες Φωτιάς" της Πεντηκοστής, και για την "καιγόμενη βάτο" του Μωυσή, είναι το ίδιο πυρολάτρης όσο και οποιοσδήποτε "εθνικός".

~*~*~*~*~*~*~*~*~

- "Σήκωσε το κεφάλι σου, ω Λανού. Βλέπεις ένα ή αμέτρητα φώτα από πάνω σου να καίνε στο σκοτεινό, νυκτερινό ουρανό;"

- "Νοιώθω μια Φλόγα, ω Γκουρουντέβα, βλέπω αμέτρητους αναπόσπαστους σπινθήρες να λάμπουν μέσα της"

- "Σωστά απάντησες. Και τώρα κοίταξε γύρω σου και μέσα σου. Αυτό το φως που καίει μέσα σου, το νοιώθεις καθόλου διαφορετικό από το φως που λάμπει μέσα στους Αδελφούς σου;"

- "Δεν είναι διόλου διαφορετικό, παρόλο που ο φυλακισμένος είναι αλυσοδεμένος από το Κάρμα, και παρόλο που τα εξωτερικά του ενδύματα ξεγελούν αυτόν που έχει άγνοια και τον κάνουν να λέει: Η Ψυχή σου και η Ψυχή μου".